MALETA CONTES COEDUCATIUS

El passat mes de gener vam tenir a l’escola la maleta de contes coeducatius del Servei Educatiu de la Ribera d’Ebre. Els vam exposar damunt d’una taula per llegir-los i poder triar quin ens agradava més. Cadascú va poder escollir el conte que li agradava més. Per llegir-lo detingudament, treballar-lo i explicar-lo a la resta de companys/es.

La tutora va ser la primera en explicar-nos el conte “Piratrans Carabarco”, mentre llegia, en un full, anàvem marcant les característiques peculiars del pirata.

La Nayara va llegir “El Príncep feliç” i per ensenyar els personatges va fer unes titelles.

La Cosmina va llegir el conte “La motxilla invisible” i va fer els dibuixos d’una motxilla amb pedres i l’altra amb bombolles.

La Vinyet va llegir el conte “Daniela la pirata” i va fer les titelles dels personatges.

En  Pau va llegir el conte “Cadascú és com es” i al final ens va donar un full per a que cadascú es dibuixes.

La Xènia ens va llegir el conte “Visca les ungles de colors”, va fer titelles i va portar pinta ungles de colors per poder-nos pintar tots/es.

En Nil ens va llegir el conte “El Rot el més guapo del mon” i va fer un dibuix.

La Nerea va llegir el conte “ Me llamo Pecas” i al final ens va donar un full a cadascú amb preguntes per reflexionar sobre el conte.

En Lucciano ens va llegir el conte “Dos años nuevos” i va dibuixar les dos banderes que surten al conte.

L’Aleix va explicar el conte “La fábrica de etiquetas” i va fer una titella d’un corb amb etiquetes al bec.

La Maria va llegir el conte “De quin color és un petó?” i va anar passant una presentació que havia fet amb el canva.

En Guerau va llegir el conte “En Petaner un gos de carrer” i per ensenyar els personatges va fer titelles.

I per últim, la Martina va llegir “Les princeses també es tiren pets”, va portar una corona i titelles, al final ens va donar un full per a dibuixar a una príncep o una princesa tirant-se un pet.

Molts dels contes no els coneixem i ens ha agradat molt poder-los llegir i que els companys i companyes ens els expliquessin.