2009-2010 – V Trobada – Marçà

Divendres, 4 de desembre de 2009, es va fer la V Trobada de la ZER LES VINYES a Marçà.

Fou un dia típic dels que hem tingut aquest hivern: fred, cel color de plom i, a més, ventós, ignorem de quina força però d’aquells vents que enlairen…i assolen arbres.

A primera hora del matí ens vam reunir a la sala polivalent de la localitat on, el senyor alcalde ens va donar la benvinguda i es va lliurar, com és habitual, els records de la diada: una reproducció feta amb guix per Noemí Martín d’una escultura realitzada amb fang per Lula Pérez, artista d’origen filipí que visqué a Marçà molts anys. L’escultura representa una nena anant a escola.

Tot seguit, per tal d’anar-nos escalfant una mica, vam cantar la cançó de la ZER i vam esmorzar una mica.

Ja amb el cos una miqueta més entonat es van fer els grups que, com sempre, estaven formats per nens i nenes de les quatre escoles de la ZER: Capçanes, Els Guiamets, La Serra d’Almos i Marçà. I, apa! Al carrer una altra vegada, a passar fred, perquè el matí el vam dedicar a realitzar una gimcana per tal d’ajudar els nens i les nenes a descobrir els llocs i els elements més interessants de la localitat.

Un d’aquests espais fou el monument als brigadistes internacionals, situat als afores del poble, prop de l’accés a la carretera Capçanes-Falset. Allí, tremolant de fred i agafada a un arbre per tal de no volar amb el cerç, una mare esperava els grups, feia una petita explicació i repartia el material per realitzar l’activitat programada.

També vam observar rellotges de sol, dates de construcció de les cases més importants, escuts heràldics,…

El plat fort, però, fou la visita al Museu Marçà Giné-Lula Pérez. La visita consistí en una petita explicació sobre els artistes i en la realització d’algunes de les activitats que fa un temps va dissenyar la Puri Cervera per tal de convertir el museu en un lloc pedagògicament assequible per als alumnes de Primària.

Un cop acabades les activitats del matí i després de dinar, va venir l’activitat de la tarda. Els alumnes d’Educació Infantil i els de Cicle Inicial van anar a la sala polivalent de l’escola a escoltar uns contes molt bonics explicats per la Diana Domènech.

Els de Cicle Mitjà i Superior es van quedar a la sala polivalent municipal i van realitzar una activitat de plàstica sota el guiatge de Miquel Lligadas, artista afincat a Capçanes. En una primera fase van jugar amb diferents tipus de sorra estesa sobre una cartolina blanca i, un cop aconseguides formes suggerents per a cada alumne, les van resseguir amb ceres de colors. I, a partir d’aquest punt, la sorpresa: van haver d’intercanviar el seu disseny amb un altre nen o nena i treballar a partir de les idees o suggeriments d’una altra persona. En fi, una activitat prou original i que fou valorada molt positivament pel professorat.

En acabar aquestes activitats, ens vam tornar a retrobar tots i ens vam acomiadar per marxar cadascú a casa seva, a encendre focs i calefaccions, que el dia seguia tant fred i ventós com havia començat.

apb040020

Podeu veure i descarregar totes les fotos en el següent enllaç.