2008-2009 – IV Trobada – Els Guiamets

Era divendres, 5 de desembre de 2009. Hauríeu dit que era un divendres  com qualsevol altre. Doncs no, us equivoqueu, els nens i les nenes de la ZER LES VINYES celebraven el dia de la Trobada i per això durant tot el dia realitzaven una sèrie d’activitats. Aquestes activitats giraven al voltant de la mobilitat segura i ara us farem cinc cèntims de com va anar la Trobada.

Eren les nou del matí i els nens  i les nenes del CEIP Sant Feliu van arribant a l’escola. Poc a poc van arribant els autocars que porten la resta d’alumnat de la ZER.

Era un dia lleig i plujós, la benvinguda i cantada de la cançó de la ZER es va haver d’adaptar a les inclemències del temps, es va haver de fer a l’escola i no pas a l’aire lliure com estava previst.

Un cop cantada la cançó es feren les corresponents fotografies de grup per tal de tenir-ne un bon record. A continuació van esmorzar mentre esperaven que arribessin els Mossos d’Esquadra per poder començar les activitats previstes del matí.

Després d’esmorzar, arribaren els Mossos d’Esquadra i van començar les diferents activitats. Per sort havia parat de ploure i les que s’havien de fer al carrer s’hi van poder fer. Es van realitzar per grups.

L’alumnat de Cicle Mitjà i Cicle Superior va sortir al carrer i els mossos els hi van ensenyar els vehicles que portaven (una furgoneta d’atestats, una moto i  un cotxe). Va ser molt divertit. Van veure  tots els estris que duien per fer la seva feina i en van fer servir alguns.  Que bé que s’ho van passar pujant als vehicles i fent sonar les sirenes!

Mentrestant l’alumnat d’Educació Infantil i Cicle Inicial  va fer uns tallers, a l’interior de l’escola,  relacionats amb la mobilitat segura.

A mig matí es van canviar les activitats, els nens i nenes d’Educació Infantil i Cicle Inicial van sortir a veure els vehicles i els de Cicle Mitjà i Cicle Superior van entrar a fer els diferents tallers que es feien dins l’escola.

Quan es van acabar totes les activitats amb els Mossos d’Esquadra, tot l’alumnat juntament amb els/les mestres van anar a dinar  al casal de l’Olivera. L’AMPA del CEIP Sant Feliu va repartir beguda a tots els nens i les nenes de la ZER i els va convidar a coca de xocolata de postres. Que n’era de bona!

A la tarda, després de dinar, els nens i nenes de Cicle Mitjà i Cicle Superior van pujar al pati de l’escola per realitzar la següent activitat que hi havia programada i els altres es van quedar al casal per fer un circuit de psicomotricitat que havien preparat les mestres d’Educació Física.

Al pati de l’escola es va realitzar l’activitat amb els components de l’equip de bàsquet amb cadira de rodes del CLUB COSTA DAURADA. Aquesta activitat consistia primer en un col·loqui amb els nens i les nenes on s’explicaven els inconvenients que moltes vegades tenen per poder-se moure i, tot seguit,  per grups van passar a jugar un partit de bàsquet amb cadira de rodes.

Els nens i les nenes per torns van anar pujant a les cadires de rodes que hi havia buides i van anar jugant petits partits de bàsquet. Primer els costava una mica maniobrar amb la cadira i frenar i poc a poc van anar agafant pràctica.

Ja era tard, ja arribava l’hora de dir-se adéu i marxar cadascú cap al seu poble. Poc a poc es van anar acabant les diferents activitats i els nens i les nenes, una vegada més, es van reunir al pati de l’escola. Allí, després de donar els records de la trobada i acomiadar-se es van dirigir cap als autocars que els durien als seus pobles.

Va ser un dia, que tots ells recordaran;  que quedarà gravat en la seva memòria;  que a més d’un els agradaria tornar a repetir. Molts d’ells esperen poder tornar a trobar-se i divertir-se tant o més que en aquesta.