Projecte Interdisciplinari – E. Sant Bartomeu

Projecte Interdisciplinari “Coneixem el nostre entorn”

A l’Escola Sant Bartomeu durant aquestes últimes setmanes tots els grups de l’Escola han realitzat activitats amb l’objectiu de conèixer una mica més el nostre municipi i el nostre entorn, dins del marc del projecte interdisciplinari “Coneixem l’Entorn de Bellmunt d’Urgell”.

A continuació, us deixem un recull d’imatges de les activitats i us expliquem les activitats programades que hem dut a terme:

El grup de la Llar d’Infants van participar amb la descoberta dels diferents oficis, van dur a terme l’activitat pintem amb la xocolata i van acabar amb la sortida de l’últim dia del trimestre.

El grup d’Educació Infantil i de Cicle Inicial van descobrir els oficis de la terrissaire i de la modista. A més a més, a l’aula vam fer una aproximació a l’ofici de pagès i, per tant, vam poder conèixer alguns dels oficis que hi ha actualment a Bellmunt d’Urgell. Un altre dia, com també ho va fer l’alumnat de la Llar, vam experimentar amb un aliment molt dolç, la xocolata i ens ho vam passar molt bé pintant amb aquest ingredient. Per acabar, vam gaudir de la sortida per tancar el 2n trimestre i, per la tarda, vam gaudir d’un taller artístic a la nostra aula de la classe.

El grup de Primària, vam iniciar el projecte duent a terme un debat per escollir quines informacions recolliríem del municipi i per quin motiu les triavem. Una vegada escollides el propi alumnat va recollir fotografies del municipi i diferent informació, a més a més, de consultar llocs web on podíem extreure informació del poble que treballàvem. Afegir que alguna família també va dur a terme alguna col·laboració tot aportant documentació i/o notícies rellevants del municipi. Una vegada recollida tota la informació, vam acordar quina informació era la més important i la vam recollir en un tríptic, el qual cada alumne/a es va poder endur imprès. També vam preparar una descripció del lloc preferit de cadascú i la vam enregistrar en vídeo. A més a més, us volem exposar que vam acompanyar als grups de la Llar, d’Educació Infantil i Cicle Inicial a conèixer els diferents oficis que hi ha a Bellmunt d’Urgell. Per acabar, el divendres, al matí, vam anar de sortida a La Font Amarga i a les Trinxeres del Tossal i ens ho vam passar molt bé descobrint els fets històrics del nostre entorn. També vam aprofitar per ser una mica més cívics i recollir totes les deixalles que anàvem trobant pel camí. A més a més, vam poder gaudir d’un joc fet amb codis QR que vam anar descobrint en aquell indret i, per la tarda, vam acabar duent a terme un taller artístic a la nostra aula de la classe.

Ha estat un bon projecte i ens ha ajudat a aproximar-nos amb allò que tenim més a prop i que a vegades no hi parem tanta atenció.

Una salutació cordial,