Acomiadem el curs

Benvolgudes i benvolguts alumnes i famílies.

Avui acaba el curs 2019 – 2020, un curs que tots recordarem al llarg dels anys.

Quan al mes de febrer parlaven d’un virus que afectava una regió de la Xina, semblava que era un tema que ens quedava molt lluny. Poc a poc es va anar acostant, Itàlia va quedar col·lapsada i el dia dotze de març, amb un índex de contagi disparat a les nostres terres, les autoritats sanitàries van decidir que s’havia de tancar les escoles per mitigar l’expansió de la pandèmia.

Aquella tarda vam sortir de les escoles i tot semblava indicar que el tancament s’allargaria fins la setmana Santa, tres setmanes.

Fins i tot el Departament d’Educació va dir als centres que no es podia avançar temari, calia fer activitats per seguir en contacte amb l’alumnat, però en cap cas seguir endavant amb matèria nova. Va ser en aquell moment quan us vam proposar diferents reptes i activitats, demanant-vos que ens ho retornessiu per així seguir mantenint el caliu que necessita una escola.

Els contagis no baixaven i llavors es va veure que el tancament s’havia d’allargar molt més enllà de les vacances de Pasqua. Fou en aquell moment quan des del Departament d’Educació se’ns va demanar que féssim un programa d’educació online per, ara sí, seguir endavant amb el temari. I així ho vam fer. Vam engegar el classroom, us vam enviar un munt de noms d’usuari i contrasenya, programes, entorns virtuals, alguns coneguts, altres nous, un daltabaix per tots plegats.

Els dies han anat passant i fins aquestes dues darreres setmanes no hem tingut l’oportunitat de tornar a veure’ns les cares.

Sabem que aquest temps s’ha fet pesat pels infants i per les famílies, han estat tres mesos, gairebé dos dels quals sense poder sortir de casa. Tots ho hem trobat molt llarg, vosaltres i nosaltres, heu enyorat l’escola i nosaltres us hem enyorat a vosaltres, ens faltava el caliu de la classe, el veure’us les cares, aquella rialla o aquella mala cara, el contacte i la proximitat.

És ben cert que durant aquest temps, les famílies heu estat al nostre costat, sense vosaltres tot això no hauria tirat endavant de cap manera. Heu fet de mestres a horaris intempestius, molts de vosaltres heu treballat i al tornar heu trobat el missatge amb tasques per fer, i ho heu fet, heu estat al costat dels vostres fills i filles i ens ho heu fet arribar. Vídeos, fotos, cançons, treballs de plàstica, plantes i receptes de cuina, tot, tot ha anat arribant. No podem dir-vos res més que GRÀCIES. Per nosaltres ha estat una experiència estranya, per vosaltres encara més.

I avui és aquell dia en que un grup d’alumnes deixeu definitivament la ZER. Alumnes de sisè, avui acabeu a les nostres escoles i no us podem acomiadar com voldríem. Acabeu un curs sense haver visitat l’institut, no hem anat de colònies, ens ha quedat moltes sortides i activitats per fer, però el que ens sap molt greu és haver de dir-vos Adéu sense tots els companys de l’escola, sense poder estar junts a la Festa de les famílies per rebre l’orla, sense aquells jocs d’aigua que tant enyoreu. Si cada any us diem que volem que ens vingueu a veure el proper curs, a vosaltres encara us ho diem més.

Desitgem que tots plegats passeu un molt bon estiu i al setembre començar el nou curs que, esperem, sigui totalment normal.

Gràcies per tot

1 comentari

1. Jordi Borràs i Monell

Moltes gràcies per la gran feina que heu fet!
    Moltes gràcies i bon estiu!

Salut i força!!