Una Zona Escolar Rural (ZER), fundada l’any 1992, fa referència a l’agrupació d’escoles rurals públiques a diferents poblacions rurals.

Un dels motors de l’escola rural és la ZER, des d’on es coordinen les 4 escoles amb uns mateixos criteris organitzatius i educatius.

Cada escola s’amotlla a les necessitats de cada alumne/a, de cada família i de cada poble.

El model pedagògic de les nostres escoles es caracteritza  per dur a terme un treball globalitzat i per projectes, treball competencial, atenció individualitzada, respecte al ritme de treball i foment de l’hàbit lector i de la cultura digital.

Volem aconseguir l’excel·lència del nostre alumnat, tenint la llengua i cultura catalana com a referent i eina de comunicació, essent una escola que s’obre a l’entorn, on la participació de la comunitat educativa sigui un eix important i on els valors democràtics siguin la nostra inspiració.

Definim els valors com les qualitats que ens defineixen com a ZER:
– Respecte i tolerància
– Inclusió i equitat