Quí fa mal a quí?

Aquest mes us volíem parlar de nous projectes i de nous reptes que hem iniciat aquest curs però estem tristos. Estem tristos perquè el temporal de la setmana passada ens ha passat factura i ha causat forces danys als nostres patis.

En especial a la nostra caseta de l’hort. Una caseta que fa 3 anys que somiem i que gràcies a un projecte presentat a l’ajuntament de Santa Maria de Palautordera el curs passat, vam poder rebre una subvenció per comprar els materials i construir-la. Era molt important la seva funció perquè allà hi ha emmagatzemat totes les eines i materials de l’hort que no poden estar dins l’escola, així com d’altres materials i suports. Ens va costar molt d’esforç i temps.

El temporal també ha fet malbé l’hivernacle, un altre projecte d’igual valor. No cal dir, que tot el que s’ha plantat a l’hort i a l’hivernacle, ha mort.

Nosaltres creiem però, que qui realment hauria d’estar enfadada seria la natura perquè en realitat, ens està passant factura per no haver-la cuidat. I cuidat vol dir no només ser escola verda i reciclar sinó també, gastar menys materials d’un sol ús, no fer servir tan paper, no utilitzar coses de plàstic com purpurina i no tirar paper de WC al vàter.

Per tant, si no canviem aquesta actitud envers la natura, la natura no canviarà l’actitud envers nosaltres.

Martí Obrador Llivina