Avui ens ha visitat en Carles, l’avi de la Laura i l’Eloi, ell és un dels fundadors de “Bolet ben fet”, una granja de bolets al peu del Montseny que fa néixer i créixer diferents tipus de bolets. Ens explica que a Sant Antoni de Vilamajor, el seu equip de grangers cultiven bolets de màxima qualitat en un entorn que recreen les condicions naturals del nostre bosc.

Amb ell, descobrim el regne dels fongs, que no és un regne ni animal ni vegetal. Aquest ésser viu és únic i importantíssim la seva funció dins l’ecosistema. Els fongs són els encarregats de nodrir la terra i aprofitar totes les restes orgàniques animals i vegetals.

Ens ha portat exemplars de bolets perquè a l’escola provem d’alimentar-los, cuidar-los fins que comencin a créixer i fer-se grans. Fins i tot provarem de fer de grangers i farem la recol·lecció. Ha estat meravellós veure els filaments dels fongs petits dins les bosses humides i les formes i colors dels diferents fongs. És meravellós contemplar-los i cuidar-los humitejant i fer créixer les seves espores. El passadís de l’escola fa una flaire a fong i a floridures de fusta, que ens encanta!!!!!!

L’equip de mestres i els infants hem quedat al·lucinades amb la màgia que emet el creixement dels teus bolets. Gràcies per compartir tot el que saps i has après en aquesta aventura boletaire.



Comentaris recents