Programa d’innovació pedagògica “ Apadrinem el nostre patrimoni” a el Pont Trencat

Enguany l’escola inicia la seva participació en el programa d’innovació pedagògica “ Apadrinem el nostre patrimoni” que tindrà una durada de 3 anys ( 2019-2022).

La intenció/missió és apadrinar un element patrimonial per part del centre educatiu; en aquest cas, apadrinarem el Pont Trencat, el nom de la nostra escola.

Aquest fet comportarà donar-li valor a l’element patrimonial i aprofundir-ne el seu coneixement des del punt de vista cultural, social, històric, etc.

A través de la dimensió significativa, comunicativa, d’acció i projecció de l’aprenentatge, aquest projecte anirà avançant durant 3 cursos completant objectius, activitats significatives amb metodologies obertes i diversificades ,  recursos diversos humans/materials/audiovisuals/.., i amb una avaluació totalment competencial en tot moment.

Posem-hi exemples? Mapes visuals, pluja d’idees, infografies, debats, xerrades amb persones vinculades al Pont Trencat ( historiadors reconeguts i representants de l’ajuntament) visita a la ràdio del poble, minetest amb reproducció real del pont Trencat, cartells divulgatius amb exposicions, difusió a la web,  disseny i divulgació d’una cançó ideada pels alumnes, visita als avis del barri, intervencions a la revista del poble,.. i molt més!!

Activitats que es tradueixen en  aprenentatges que recorreran les diferents àrees de forma interdisciplinària. Aprenentatges que es tradueixen en vivències. I com ja sabreu…les vivències…mai s’obliden!

“Digues i ho oblido, ensenya’m i ho recordo, involucra’m i ho aprenc”

Benjamin Franklin