les cartes de Nicaragua

Aquest curs a l’escola escola Pont Trencat ha vingut una empresa que es diu Alternativa  3 .

Alternativa  3 és una empresa que treballa pel comerç just I en la igualtat de drets. Per aquestes  raons i a través d’activitats pedagògiques ens intenten conscienciar de lo que

passa arreu del món  actualment.

També per conscienciar-nos ens van explicar l’exemple dels nens del Nicaragua i en les condicions que estan a la seva escola i en la seva rutina diària.

També ens van ensenyar d’on venien els productes i qui els feia i de la forma que explotaven als treballadors.

Hem estat fent activitats com:pintar uns estoigs i unes samarretes.

Ens van explicar d’on  provenien aquests estoigs i samarretes. Estaven fet de comerç justo on no traballaven nens petits i on no es traballava més de dotze hores al dia de forma que els treballadors tenien un benefici normal.

És molt important prendre consciència de que hi ha moltes desigualtats al mòn i al costat de casa també.

També és important adonar-nos de que tenim les necessitats bàsiques cobertes ( aigua, menjar) i que hi ha moltes famílies de no gaire lluny que no ho tenen i ho passe malament.

Estem començant a pensar com podem canviar tot això. I de fet, hi podem fer molt començant per apreciar tot el que tenim ( de vegades massa) i com s’esforcen els nostres pares i famílies per aconseguir-ho.