INICI PARELLES LINGÜÍSTIQUES

Presentació de sis parelles lingüístiques a l’Aleixar
Voluntaris i aprenents són pares, mares o mestres de l’Escola Teresa Salvat Llauradó
El dimecres 14 de febrer a les 16 h es coneixeran a l’Escola Teresa Salvat Llauradó les sis parelles lingüístiques de l’Aleixar que, a partir ara, compartiran una hora setmanal de conversa en català a fi que els aprenents, familiars d’alumnes de l’escola, perdin la vergonya a comunicar-se en aquesta llengua amb el suport d’un voluntari o voluntària, també pares o mestres de l’escola.

L’any 2016 en aquesta escola del Baix Camp ja es van formar sis parelles lingüístiques amb aprenentes interessades a parlar una mica en català amb altres mares que les ajudaven en les comunicacions amb l’escola. En aquelles primeres trobades, la direcció del centre els va cedir espais perquè poguessin fer l’hora de conversa aprofitant que els nens eren a classe. L’any passat, el 2017, també es van constituir quatre parelles més a la mateixa escola.
Durant la sessió de presentació, la dinamitzadora del Voluntariat per la llengua els donarà algunes instruccions sobre el funcionament del programa i els lliurarà alguns materials per facilitar la conversa, com el llibre Vocabulari en imatges i l’últim quadern de la col·lecció Parlem tu i jo, publicats per la Direcció General de Política Lingüística.
Implementar el voluntariat lingüístic a les escoles és una oportunitat perquè els aprenents ampliïn els seus coneixements de català i d’aquesta manera puguin ajudar els seus fills en el seu procés d’aprenentatge. A banda, els permet relacionar-se amb altres persones de la comunitat educativa i ampliar el seu cercle social, cosa que facilita també la seva integració en la població on viuen.
Les parelles lingüístiques es comprometen a trobar-se una hora a la setmana durant deu setmanes amb un únic propòsit: facilitar la xerrameca en català perquè aquestes persones que el parlen una mica però no s’atreveixen a fer-ho per por del què diran o perquè l’entorn no els acompanya, ho facin amb un voluntari o voluntària que els escoltarà, revisarà i comentarà aquelles paraules o expressions que no acaben de ser adequades en català.

Les persones que estiguin interessades a col·laborar-hi com a voluntàries o com a aprenentes encara hi són a temps, i poden adreçar-se al CNL de l’Àrea de Reus, per telèfon (977 128 861) o per correu electrònic (vxl.reus@cpnl.cat). També poden registrar-se directament al programa a través del web www.vxl.cat.

Febrer de 2018