Consell escolar

El Consell Escolar de la ZER Alt Lluçanès està constituït per:

• La directora de la ZER, que el presideix: Roser Busquets Plaja
  • La cap d’estudis de la ZER: Rut Dulcet Clarena
  • Secretària de la ZER:
  • Les directores de cadascun dels centres de la ZER:
    • Núria Crosas Olea (Aurora)
    • M.Dolors López Benítez (Gafarró)
    • Anna Capdevila Mariscal (Heurom)
    • Meritxell Pujol Rovira (La Forja)
  • Un o una representant de cadascun dels ajuntaments dels municipis on s’ubiquen els centres que integren la ZER:
    • Ajuntament Alpens: Roger Casanovas
    • Ajuntament Lluçà- Santa Eulàlia de Puig-oriol: Jordi Ramos
    • Ajuntament Perafita: Josep Sala
    • Ajuntament Sant Boi de Lluçanès: Anna Garrido.
  • Un o una representant del sector de mares i pares de cadascun dels centres que integren la ZER.
    • Alpens: Rafel Solé
    • Lluçà – Santa Eulàlia de Puig-oriol: Joana Querol
    • Perafita: Anna Marsol
    • Sant Boi de Lluçanès: Eulàlia Clotet Serra.
  • Dos representants del claustre de professorat de la ZER:
    • Maria Dolors Mora Serra
    • Eva Romero Casals
  • Un representant d’administració i serveis: Marta Font

Funcions del Consell Escolar

Corresponen al Consell Escolar les funcions següents:

• Participar en l’aprovació del projecte educatiu i les seves modificacions. El Consell Escolar ha de ser consultat pel director de manera preceptiva per valorar la proposta del projecte educatiu i manifestar el seu suport amb una majoria de les tres cinquenes parts dels membres.
  • Participar en l’aprovació de la programació general anual, de les normes de funcionament i de la gestió econòmica del centre. El Consell Escolar ha de ser consultat de manera preceptiva per valorar cada una de les propostes i manifestar el seu suport per majoria simple dels membres.
  • Avaluar l’aplicació del projecte educatiu i de les seves  modificacions així  com de la resta de documents de gestió del centre.
  • Aprovar les propostes d’acords de corresponsabilitat, convenis i altres acords de col·laboració del centre amb entitats i institucions.
  • Intervenir en el procediment d’admissió d’alumnes.
  • Participar en el procediment de selecció i en la proposta de cessament del director o directora.
  • Intervenir en la resolució dels conflictes i, si escau, revisar les sancions als alumnes.
  • Aprovar les directrius per a la programació d’activitats escolars complementàries i d’activitats extraescolars, i avaluar-ne el desenvolupament.
  • Participar en les anàlisis i les avaluacions del funcionament general del centre i conèixer l’evolució del rendiment escolar.
  • Aprovar els criteris de col·laboració amb altres centres i amb l’entorn.
  • Qualsevol altre que li sigui atribuïda per les normes legals o reglamentàries.