Auxiliar de conversa

Des d’Irlanda del Nord a l’Institut de Vallbona d’Anoia

L’alumnat de l’Institut de Vallbona d’Anoia compta aquest curs amb una auxiliar de conversa d’anglès. La Karan J. Elkin va arribar el passat octubre i es va integrar al claustre de docents de l’institut. En el seu paper com a auxiliar de conversa, treballa amb tots els nivells d’ESO en petits grups on s’estableix una conversa en anglès amb la Karan i, d’aquesta manera, l’alumnat acostuma l’oïda a la parla de l’anglès nadiu. L’Institut de Vallbona d’Anoia és molt actiu en diversos programes internacionals, com els intercanvis amb països europeus, eTwinning i Erasmus+, on hi tenen cabuda una part de l’alumnat, però la participació en aquest programa d’auxiliars de conversa és especialment important perquè permet posar a l’abast de tot l’alumnat del centre la millora de l’expressió i la comprensió oral en anglès, indepententment del nivell d’anglès que tinguin els estudiants.

Els voluntaris que participen en el programa d’auxiliars de conversa, vénen coordinats pel Ministeri d’Educació, Cultura i Esport, en coordinació també amb el Departament d’Ensenyament de la Generalitat de Catalunya. Els participants que entren al programa, són joves que vénen també a conèixer la cultura, el país acollidor i la seva llengua. Hi ha una gran demanda d’auxiliars per part dels centres educatius, però sóc poques les places que s’acaben cobrint, pel que considerem un privilegi que ens hagin pogut assignar una persona durant tot el curs.

La Karan va arribar el passat 30 de setembre i s’allotja cada trimestre amb una família del centre que s’ha ofert a acollir-la a casa. D’aquesta manera, s’ha allotjat a La Pobla de Claramunt, a casa la Mariona Robert durant el primer trimestre i a casa de la Bruna Rabell en el segon trimestre, i el tercer trimestre estarà allotjada a casa de la Lui Castaño, a Vallbona d’Anoia. Així doncs, aquestes tres famílies han pogut conèixer més de prop la Karan alhora que han pogut fer una bona pràctica diària de la llengua anglesa.

Durant la seva estada a l’institut, a més de les converses amb petit grup, la Karan ha donat suport a les matèries del programa Grup d’Experimentació Plurilingüe (GEP) a 1r i 3r d’ESO, i conjuntament amb el professorat d’anglès, s’encarregaran de preparar l’English Day d’enguany, que se celebrarà el proper 9 de maig i se centrarà en el país d’origen de la Karan: Irlanda del Nord. Esperem conèixer moltes coses més durant aquesta etapa final del curs, alhora que ja podem dir que ha estat un plaer haver pogut gaudir d’aquesta experiència amb tot l’alumnat de l’institut.

La Lui, la Mariona, la Karan i la Bruna. La nostra auxiliar de conversa d’anglès amb les alumnes acollidores