Prova cangur

Des de l’any 1996 es realitza a Catalunya la prova Cangur, una activitat impulsada per l’associació internacional Le Kangorou sans Frontières, de la qual n’és membre la  Societat Catalana de Matemàtiques (SCM) que, per aquesta raó, és l’entitat titular del Cangur en llengua catalana, amb la voluntat d’estimular i motivar una àmplia majoria de l’alumnat.

Amb un format de concurs individual, l’objectiu autèntic del Cangur és que l’alumnat participi i dediqui una estona especial a divertir-se tot resolent els reptes plantejats. Els problemes es basen més en el raonament i l’enginy que en coneixements matemàtics específics.

Enguany la prova es va celebrar el dia 15 de març de 2018 i, com és habitual, alguns alumnes del nostre Centre van participar-hi. Els alumnes de primer a tercer, vuit en total, van fer aquesta prova en el nostre Centre, mentre que l’únic alumne de quart, que es va inscriure, va desplaçar-se fins a Caldes. Ell va realitzar la prova a l’Escola Pia, juntament amb altres alumnes d’aquest Centre i alumnes de l’Institut Maria de Bell-lloc de Bigues i Riells.