Dia Educació Física al Carrer (DEFC)

El DEFC 2018 es posa en marxa.

El DEFC és una iniciativa inicial de Fran Flórez, professor d’Educació Física, que el 2011, a Laviana (Astúries), va decidir sortir al carrer amb els seus alumnes a fer classe.

L’objectiu era mostrar als veïns com és l’actual EF, una activitat d’aula desconeguda de la ciutadania. La iniciativa, aquell 6 d’abril de 2011, coincidí amb el Dia Mundial de l’Activitat Física.

Actualment el DEFC aplega estudiants, professors i voluntaris, que esdevenen protagonistes de l’Educació Física als carrers i places de pobles i ciutats de tot l’Estat, seguint el lema “Estil de vida actiu per a tots i per sempre”.

L’experiència, impulsada per professionals d’Educació Física amb el suport del Consell de Coplef i els col·legis professionals autonòmics, centres educatius i ajuntaments, vol continuar guanyant participants, centres educatius participants i professionals implicats.

Els més de 600 professors que han fet possible el DEFC en totes aquestes edicions, creiem en una Educació Física integral i integradora, per a tots i per a tota la vida, com a base per instaurar uns hàbits saludables i un Estil de Vida Actiu. El DEFC vol ser un aparador que mostri a la societat els beneficis que aporta.

El COPLEFC dóna ple suport als objectius plantejats i impulsa per segon any consecutiu la celebració del DEFC a tot Catalunya i el nostre centres hi ha participat amb els alumnes de 2n ESO a la plaça Josep Umbert aquest passat dimecres dia 25 d’abril.