Xerrada Empresa Grifols

PROJECTE DE RECERCA DE 4t ESO

El dilluns dia 19 de febrero del 2018 l’alumnat de 4t d’ESO va assistir a la primera activitat del Projecte de recerca de 4t; va ser la Presentació de l’empresa Grífols, a càrrec del Sr Antoni Vallcorba Cap del Departament de P.F. Liofilizació Bioscience Industrial Group de l’Institut Grifols, S.A.

Aquesta empresa neix durant la postguerra civil espanyola, el doctor Josep Antoni Grifols i els  seus dos fills van fundar els Laboratoris Grífols el 18 de novembre del 1940 a Barcelona. La seva actividat estava centrava en tasques de laboratori d’anàlisi i la pràctica de transfusions de sang. A l’any 1943 els germans Josep Antoni i Víctor Grifols es van incorporar al laboratori i van investigar el procés de la liofilizació –acabat de descobrir- i que van aplicar al plasma humà per poder obtenir  plasma liofilizat. Grífols va introduir la patent del procediment a Espanya i va desenvolupar un liofilitzador a l’hora que fabricava equips injectables per a la infusió del plasma. Aquests productes van servir de base per obrir el primer banc de sang privat espanyol en 1945. L’actividat del banc de sang va portar a la fabricació de solucions intravenoses perquè les necessitaven com a solucions conservadores de la sang rebuda -donada. La seva producció industrial va començar el 1952 amb el registre de la primera solució glucosalina.

Grifols és actualment un important proveïdor català a nivell mundial d’immunoglobulines intravenoses (IVIG), albúminaFactor VIII, plasma i altres productes hemoderivats. És la primera empresa europea del mercat d’hemoderivats i aplica una estratègia que, en pocs anys, vol assolir el lideratge mundial al mercat de plasma, plaquetes, productes coagulants i hemoderivats en general. L’activitat de l’empresa gira entorn de la investigació, el desenvolupament, la fabricació i la comercialització de productes derivats del plasma (hemoderivats), productes de teràpia intravenosa (sèrums), nutrició clínica, sistemes de diagnòstic i material mèdic i sanitari. Tots els seus productes i serveis estan destinats a la salut humana, i principalment, són d’aplicació hospitalària.

Treballar en aquesta empresa significa una oportunitat de desenvolupament professional i formació on l’aportació individual és important. El seu compromís és mantenir un entorn que afavoreixi el desenvolupament professional dels treballadors i un bon ambient de treball. Per a l’empresa Grifols el capital humà és la clau per al desenvolupament de les activitats i per al procés d’expansió de l’empresa. Grifols considera el seu equip professional, un dels seus principals actius i, per tant, l’empresa demana la gestió eficient dels recursos humans per complir amb les expectatives dels seus públics diferents i els seus compromisos. És essencial tenir un caràcter equilibrat, motivat i equipat amb les habilitats i coneixements adequats a l’acompliment de les seves tasques.

L’alumnat ha rebut la xerrada amb molt interès ja que el Sr Vallcorba l’ha feta d’una manera molt amena i interessant: amb suport visual i material, els ha portat bates, polaines, gorros, guants … de laboratori que s’han pogut emprovar i posar-se una mica  al pell d’un investigador.