Taller de rèptils

Els alumnes de primer, segon i aula de natura han participat en un taller de rèptils.

Aquesta activitat, es realitza en el propi centre, sense cap desplaçament per part dels alumnes, el que rebaixa molt el preu total.

En ella, els alumnes podran VEURE i TOCAR aquests animals, com és la seva pell, la seva textura, si són escamosos o llisos, si la pell és dura o tova, entre altres detalls podran veure com un camaleó llança la llengua per menjar (realment espectacular), podran veure tortugues que als alumnes els semblaran grandioses, enormes i en realitat no són més que exemplars juvenils, tocaran (els que ho desitgin) a les serps, notaran la seva pell escamosa, com es retorça la seva columna vertebral a desplaçar-se, sorprèn molt, tocar el seu cos fred, etc …

Coneixerem la seva reproducció, els seus hàbits alimentaris, el seu hàbitat i trencarem molts “tabús” que hi ha al voltant d’aquests animals donat el seu escàs coneixement que hi ha sobre ells. Parlem, del que equivocats que estan tenint aquests animals com a mascotes. Parlem una mica del mal que estan fent aquests animals en ecosistemes que no són els seus, del problema de les espècies invasores i com a poc a poc, aquestes espècies modifiquen l’ecosistema on vivim.

En ocasions, els alumnes, ens pregunten si els tenim tots junts en una habitació, els contestem que de cap manera, que són animals molt complicats, que vénen d’entorns molt diferents i cadascun necessita unes atencions diferents.

És molt complicat el manteniment d’aquests animals i en la majoria d’ocasions, acaben morint o el que és pitjor, sent abandonats en un entorn que no és el seu, la qual cosa provoca grans problemes a la Natura.

Es pretén que a poc a poc els nens entenguin que un animal no és un “caprici” d’un aniversari.

Es poden veure més fotos d’aquesta activitat a la galeria fotogràfica

1 comentari

1. Regina

Bon dia, m’agradaria saber el nom de la associació que porta a terme aquest taller ja que em sombla molt interessant,els agrairia que m’el facilitessin