Projecte GEP

L’Institut El Vern col·labora amb el Departament d’Ensenyament de Generalitat de Catalunya com a centre pilot en el Grup Experimental de Plurilingüisme. Aquest marc té com a objectiu que el sistema educatiu garanteixi el domini del català, del castellà i de l’anglès i del coneixement d’altres llengües en acabar l’educació obligatòria.

El Vern va participar, conjuntament amb 50 centres més de tot Catalunya el curs 2014-2015 en un projecte pilot que va durar 2 anys i que actualment està estès a moltes escoles i instituts del país.

Un dels objectius concrets en el que respecta a la llengua anglesa és que l’alumnat millori el nivell d’anglès i que aquest tingui la consideració d’una llengua d’aprenentatge d’àrees pròpiament no lingüístiques. Al nostre centre el projecte GEP es desenvolupa de 1r a 4t d’ESO en hores de socials i ciències naturals, matèries que són impartides parcialment en anglès i també en l’àrea de valors ètics de 3r i 4t, en què la matèria s’imparteix en francès per a l’alumnat que cursa el segon idioma estranger.