Informació INS Bisaura 31-03-2020

Tal i com us anem dient en cada comunicació, us trametem les darreres instruccions del Departament, algunes d’elles ja divulgades ahir pels mitjans de comunicació.

Pel que fa als criteris per al desenvolupament de l’acció educativa i l’avaluació d’alumnes, se’ns diu el següent:

1. En l’actual període de confinament (del 30 de març al 13 d’abril) cal donar continuïtat a l’activitat formativa per ajudar a mantenir els hàbits i procés d’aprenentatge a tot l’alumnat.
  2. Les activitats de feina s’han d’orientar a desenvolupar les competències bàsiques.
  3. El seguiment tutorial i el suport emocional a l’alumnat i famílies és molt rellevant.
  4. Cal prioritzar tasques a proposar defugint la pressió d’acabar programacions curriculars.
  5. Les feines proposades han de tenir calendari de lliurament per tal que el professorat les supervisi i en faci el retorn valoratiu corresponent.
  6. Les tasques encomanades han de ser motivadores i competencials, tot evitant feines mecàniques o repetitives.
  7. Les qualificacions de la segona avaluació es basaran en el treball fet fins al 12 de març. El període comprès entre el 12 de març i el 13 d’abril no es considerarà, en cap cas, ni lectiu ni qualificable.
  8. Els informes d’aquesta segona avaluació es podran lliurar a les famílies i alumnat durant les primeres setmanes un cop es normalitzi l’activitat acadèmica. En el nostre centre, seguirem aquesta norma, després de comptar explícitament amb el vistiplau d’Inspecció.

Pel que fa al tercer trimestre se’ns diu:

1. Amb tota probabilitat, l’inici de la tercera avaluació es farà en situació de confinament.
  2. La docència s’haurà de fer de forma virtual i l’avaluació serà ja qualificadora.
  3. Cada centre educatiu haurà de revisar els criteris de com fer aquest procés avaluatiu tenint en compte les limitacions formatives i personals de l’alumnat. Les famílies i alumnat seran informats d’aquests criteris avaluatius.
  4. Les activitats hauran de ser inclusives per ajustar-se al ritme i situació personal de cada alumne/a.
  5. Caldrà seguir garantint la comunicació i el suport regular a l’alumnat i a les famílies mitjançant la figura del tutor/a de grup.

Finalment, s’insisteix que el Departament publicarà noves orientacions a partir del 13 d’abril per precisar com anar desenvolupant el tram final de curs que comprèn aquest proper tercer trimestre.

Volem dir-vos que -amoïnats com vosaltres per la incertesa i la gravetat de la situació sanitària, social i econòmica que travessem- tenim la ferma voluntat de seguir treballant per als vostres fills/es, comptant sempre amb vosaltres, com a educadors seus que som i ens sentim.

Rebeu una afectuosa abraçada i molts d’ànims per seguir afrontant aquest temps tan nou, tan desconegut i tan complex.

Directora de l’INS BISAURA