Informació a les famílies de l’INS Bisaura sobre el PLA de REOBERTURA dels centres educatius

Benvolgudes Famílies i Alumnat de l’Institut Bisaura,

Una salutació ben cordial per a tothom, en aquest camí de desescalada del confinament, fase a fase. I el millor desig que alumnat i famílies estigueu bé.

Us adrecem aquesta breu comunicació per informar-vos que des d’ahir, dijous 21 de maig, estem coneixent el nou PLA DE REOBERTURA DELS CENTRES EDUCATIUS, que s’ha d’aplicar quan la nostra zona sanitària es declari en FASE 2. Es parla, concretament, d’obertura a l’1 de Juny.

S’estan produint diferents videoconferències d’assessorament a les Direccions (Direcció de Serveis Territorials, Inspecció, Junta Direccions Osona) per tal que cada centre, sota unes instruccions comunes d’obligat compliment, elabori el seu propi PLA DE CENTRE.

I tot seguit, us posarem en coneixement de quina és la nostra proposta d’atenció a l’alumnat, tenint en compte aquestes dos aspectes fonamentals:

1. a)No és cap retorn a la normalitat acadèmica. El curs seguirà sent impartit per mitjans telemàtics i virtuals. No es plantejarà cap tasca LECTIVAni AVALUABLE.
  2. b)No es convocaran a tots els alumnes. Només aquells que el Departament ha prioritzat.
  3. c)La presencialitat de l’alumnat és VOLUNTÀRIA, no és obligatòria i serà la família qui decideixi l’assistència del fill/a convocat en un determinat dia i hora, amb una Declaració de responsabilitat conforme el fill/a es compleixen els requisits sanitaris..
  4. d)L’alumnat que el Departament proposa de ser atès en el nostre tipus de Centre dins d’aquest període de reobertura és el següent:

* 4t d’ESO, per donar suport en tasques d’Orientació acadèmica i Professional dels estudis possibles a seguir. Amb caràcter voluntari i en grups de 15 alumnes màxim.

* Atenció personalitzada de tutor/a amb l’alumnat en qualsevol curs i nivell. És una mesura excepcional i no continuada. L’objectiu és:

– fer acompanyament personal a alumnat, més fràgil o vulnerable.

– fer acompanyament emocional a l’alumnat que potser hagi patit el confinament en una situació greu.

– fer acompanyament a alumnat  amb necessitats educatives especials.

Aquesta atenció també tindrà caràcter voluntari. Caldrà programació de dia i hora de retrobament. Aquesta atenció personalitzada es podria compaginar amb una atenció grupal de 15 alumnes màxim.

* Entrevistes entre tutor i un progenitor, amb presència, si s’escau,

de l’alumne/a, amb cita prèvia acordada.

Tan bon punt sapiguem la data de reobertura i tinguem confegit el Pla de reobertura de centre, us el farem arribar detallat al màxim.

I també us sol.licitarem l’autorització o no d’assistència voluntària al centre.

El Departament garantirà material de prevenció i protecció als centres, amb l’enviament dels EPI’s que caldrà utilitzar.

Seguim en una dinàmica complexa i de difícil organització: espais, horaris, atencions a l’alumnat i famílies, mesures sanitàries de protecció i neteja… Un nou repte per endavant i, certament, poc temps per fer-ne la gestió oportuna i positiva. I duent a terme, paral.lelament, el treball acadèmic telemàtic.

Per tot, novament us agraïm la vostra comprensió i suport. Ens és molt necessària!

Cordialment,

Directora de l’INS Bisaura

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *