Entrevista a Carina, dona d’en Josep Maria Moragues

El dimarts 22 de maig els delegats del nostre institut vam poder parlar amb la Carina, la dona d’en Josep Maria Moragues, sobre com era ell, què va estudiar, quines coses li agradaven, entre d’altres preguntes que li vam poder fer. Vam poder entendre molt millor per què li recordem com a un bon exemple d’esforç.

Compartim amb vosaltres algunes de les coses que ens va explicar la Carina:

En Josep Maria Moragues va estudiar mestre de primària, desprès d’això va estudiar matemàtiques i socials. Va fer arqueologia hispànica i astronomia perquè li agradava molt conèixer els estels.

Li agradava molt llegir, la filosofia i saber de tot, ampliar el seu coneixement.  Se li donava bé tot, perquè s’esforçava per aprendre les coses.

Fou un dels que van introduir a les escoles la informàtica educativa. Donava matemàtiques i ciències naturals.

Li agradava ajudar als altres, en especial als seus alumnes per a que aprenguessin millor. En Josep Maria tenia una relació molt bona i molt divertida amb els seus alumnes, feia jocs per a que els alumnes aprenguessin millor.

Li va costar una mica treure’s els estudis de matemàtiques, perquè ho va fer a distància, però amb esforç ho va aconseguir.

També va fer classes a una casa d’acollida a nens que no tenien pares o que els seus pares no tenien temps per atendre’ls.

Li agradava la col·lectivitat, li agradava ajudar als altres, als seus companys.

Tots els anys treballats ensenyant s’ho passava bé, sempre feia coses diferents i li agradava molt el català.

Li agradava fer de tot: les manualitats, la música, ballar, també li agradaven molt els rellotges. Gaudia molt de tot el que feia, era molt alegre.

La Carina se sent molt emocionada de que facin un premi en honor a ell, per que ell s’ho mereixia. Li costa una mica perquè s’enrecorda de tot, però li agrada perquè diu que a ell li hagués agradat molt també.

Andymart Segura