5. Creació de pàgines

Conceptes previs

• Les pàgines no es poden classificar en categories ni etiquetar
  • És possible establir una jerarquia entre pàgines. Al visitar una pàgina mare, es pot mostrar un menú a l’esquerra amb les subpàgines (un exemple és aquesta mateixa pàgina, que és una subpàgina de la pàgina Taller de Nodes)
  • Es pot canviar l’ordre de les subpàgines al menú lateral d’una pàgina
  • A una pàgina, hi ha varis modes de visualització de la barra lateral:
    • Subpàgines: es mostren les subpàgines en una llista (com a exemple, aquesta pàgina mateix)
    • Ginys: Enlloc del menú de subpàgines, podem mostrar ginys.
    • Sense barra lateral: la pàgina es mostra a amplada sencera.

Tasques

1. Crea una pàgina nova amb títol: Biblioteca amb el següent contingut:
      • Cada persona es pot emportar en préstec fins a 3 llibres o CD per un termini de dues setmanes.
      • Les pel·lícules (DVD) es prestaran els divendres i es tornaran el dilluns següent.
      • Tanmateix, un professor pot autoritzar un alumne d’endur-se el material que cregui necessari per raons d’estudi.
      • Passat el seu termini, qualsevol document en préstec pot ser renovat, sempre i quan cap altre usuari no l’hagi reservat. La renovació es fa a la biblioteca.
    2. A la caixa Atributs de la pàgina, tria com a pàgina mare Serveis. Visita la pàgina.

Observa que:

• No es mostra cap menú a la barra lateral esquerra
  • Si visites la pàgina Serveis, sí que apareix la subpàgina Biblioteca a dalt de tot
  • L’apartat Serveis del menú superior no inclou la subpàgina
    1. Edita de nou la pàgina i a la caixa Atributs de la pàgina -> Plantilla tria Barra esquerra (Subpàgines), a Ordre, escriu el número 60. Visita la pàgina.

Observa que:

• Ara ja es mostra el menú de subpàgines a la barra lateral
  • Al menú de subpàgines, la subpàgina Biblioteca ara apareix al final de tot
  • Hem configurat 60 perquè la darrera subpàgina al menú (Transport Escola) té el valor 50. Pots posar els valors que vulguis 1, 2, 3 … 10, 20, 30… 100, 200, 300 i WordPress els mostrarà en ordre.
  1. Edita de nou la pàgina i a la caixa Atributs de la pàgina -> Plantilla tria Plantilla predeterminada. A la caixa Esquema tria Sense barres laterals. Visita la pàgina.

Observa que:

• No es mostra cap barra lateral donant tot l’espai a la pàgina
    • Exemple d’ús
    • L’apartat Serveis del menú superior no inclou la subpàgina
  2. Ves a Tauler -> Aparença -> Menús. Selecciona el menú Menú principal (Main Menu).
  3. A la caixa de l’esquerra, pestanya Pàgines, selecciona la pàgina Biblioteca i fes clic al botó Afegeix al menú.
  4. Mou l’element del menú Biblioteca sota l’element Transport escola (apartat Serveis)

Observa que:

• El menú superior és independent del menú de subpàgines