Documentació actualitzada dels Calendaris

Documentació actualitzada dels Calendaris

per MONICA GRAU PRIETO -
Nombre de respostes: 40

Hola a tots i totes!

des d'ahir a la tarda ja podeu trobar actualitzada la documentació sobre els calendaris de Google (Simple Calendar). La podeu trobar a l'enllaç següent: https://sites.google.com/a/xtec.cat/ajudaxtecblocs/personalitzacio/giny-calendari-de-google


Fins ara,

Mònica

En resposta a MONICA GRAU PRIETO

Re: Documentació actualitzada dels Calendaris

per Juan Pablo Gil Tena -

Hola,

Actualment tinc un problema, en els calendaris. La nova configuració no em permet mostrar un mateix calendari en un lloc (pàgina principal: http://agora.xtec.cat/ies-rbiv-cambrils/) en format de llista, i en un altre en format graella (Calendari del curs: http://agora.xtec.cat/ies-rbiv-cambrils/linstitut/calendari-del-curs).

Com ho puc solucionar?

Podeu veure el problema en la següent pàgina. 

https://agora.xtec.cat/nodes/exemple-de-calendari/

En resposta a Juan Pablo Gil Tena

Re: Documentació actualitzada dels Calendaris

per MONICA GRAU PRIETO -

Hola Juan Pablo,

amb l'actualització dels calendaris no és possible mostrar un mateix calendari de dues formes diferents, és un paràmetre que es defineix quan es crea (Graella o llista). Si vols mostrar-lo de totes dues formes, has de clonar-lo i editar-lo per dir-li llista.

Pots trobar-ho explicat en aquest altre fil amb captures perquè es vegi més clar.

http://educaciodigital.cat/moodle/moodle/mod/forum/discuss.php?d=88966#p328032

Fins ara,

Mònica

En resposta a MONICA GRAU PRIETO

Re: Documentació actualitzada dels Calendaris

per Miguel Colom Cardiel -

Hola Mònica,

Tinc problemes amb els calendaris.

Al giny "Simple Calendar" no em surten els calendaris agrupats que he creat.

Així mateix en el mateix giny, la visibilitat s'ha canviat sola diverses vegades: alguna vegada, després de definir la visibilitat de forma que funciona correctamente, torno al giny i veig que han canviat els parametres.

No es mostren els esdeveniments quan passem el ratolí, encara que està definit al calendari.

Els esdeveniments de varios dies només surten el primer dia.


http://agora.xtec.cat/ieshugroger/


Gràcies


En resposta a Miguel Colom Cardiel

Re: Documentació actualitzada dels Calendaris

per MONICA GRAU PRIETO -

Hola Miguel,


Al giny "Simple Calendar" no em surten els calendaris agrupats que he creat.

Estem investigant perquè us passa això però de moment, si crees un giny nou veuràs que ja t'apareixen els calendaris agrupats.

Així mateix en el mateix giny, la visibilitat s'ha canviat sola diverses vegades: alguna vegada, després de definir la visibilitat de forma que funciona correctamente, torno al giny i veig que han canviat els parametres.

No se si serà el cas, però com l'enllaç a esborrar se solapa una mica amb el desplegable per triar la visibilitat, alguna vegada en compte de triar-la s'esborra. Podria ser aquest cas?


No es mostren els esdeveniments quan passem el ratolí, encara que està definit al calendari.

Aquest comportament és només per al calendari "gran", al giny cal fer sempre clic.

Els esdeveniments de varios dies només surten el primer dia.

Em podries passar l'enllaç a un calendari que tingui un esdeveniment d'aquest tipus i dir-me quan comença i quan acaba?


Fins ara,

Mònica


En resposta a MONICA GRAU PRIETO

Re: Documentació actualitzada dels Calendaris

per Miguel Colom Cardiel -

Gràcies Mònica,


Efectivament, si poso un Simple Calendar nou ja es veuen els agrupats.


La visibilitat continua canviat sola i inclòs el calendari triat, que es posa el primer de tots, quan torno al giny. Em continua passant, no es greu ja que funciona correctament, però si he de modificar-ho he de tornar a fer-ho.


Els esdeveniments de més d'un dia només surten el primer dia. T'envio l'enllaç, Per exemple el "Programa connecta't 3r. ESO A" és els dies 10 i 11, i el de 3r. ESO B els dies 13 i 14, igual que el "Intercanvi Roses"

http://agora.xtec.cat/ieshugroger/calendar/calendari-public/



En resposta a Miguel Colom Cardiel

Re: Documentació actualitzada dels Calendaris

per MONICA GRAU PRIETO -

Hola Miguel,

pels esdeveniments de més d'un dia us faltava modificar el paràmetre següent:

Ara ja es visualitzen correctament.

Fins ara,

Mònica

En resposta a MONICA GRAU PRIETO

Re: Documentació actualitzada dels Calendaris

per Miguel Colom Cardiel -

Gràcies Mònica,

Ja veig que funciona correctament, però, on és aquesta opció dels calendaris??

Gràcies

En resposta a Miguel Colom Cardiel

Re: Documentació actualitzada dels Calendaris

per MONICA GRAU PRIETO -

Hola Miguel,

disculpa, efectivament aquesta opció no la podeu modificar.

Prenem nota per veure si és una opció que pot interessar a tots els centres i en aquest cas la faríem visible de cara a properes actualitzacions. Si de moment necessiteu que la modifiquem en algun altre calendari ens ho dieu i us ho fem.

Fins ara,

Mònica

En resposta a MONICA GRAU PRIETO

Re: Documentació actualitzada dels Calendaris

per Francesc Delis -

Hola Mònica,

A nosaltres també ens interessaria tenir activa l'opció que comentes ja que de moment només ens apareix el primer event d'una sèrie d'events repetits. Pots mirar-ho per exemple a les vacances de Nadal que ho hem marcat del 23 al 8 i només ens surt marcat el 23. http://agora.xtec.cat/ieslacetania/calendar/calendari-general/ De fet, penso què és una opció que pot ser útil a la majoria de centres amb la qual cosa us sol·licitaria que la féu extensiva a tots.

També penso que estaria bé, tot i que no és crític, que els dissabtes i diumenges estiguessin marcats com a festius. Evidentment ho podríem fer des del calendari de google que importem marcant-los allà però poder seria més pràctic si ja ve incoporada "de sèrie" en les opcions de Wordpress.

Moltes gràcies

Una salutació

En resposta a Francesc Delis

Re: Documentació actualitzada dels Calendaris

per MONICA GRAU PRIETO -
Hola Francesc,
ja us hem modificat el paràmetre al vostre calendari.

Prenem nota del suggeriment dels dies festius per analitzar si és possible fer-ho des del Wordpress.

Fins ara,
Mònica


En resposta a MONICA GRAU PRIETO

Re: Documentació actualitzada dels Calendaris

per Francesc Delis -

Mònica,

Em surt a la pàgina de configuració del calendari que esteu editant actualment... Somrient

Merci!!!

En resposta a Francesc Delis

Re: Documentació actualitzada dels Calendaris

per MONICA GRAU PRIETO -

Hola Francesc,

ja hem tancat la sessió. Espereu uns minuts i torneu a provar-ho.

Fins ara,

Mònica

En resposta a MONICA GRAU PRIETO

Re: Documentació actualitzada dels Calendaris

per Rosa Maria Casadesus Puignero -

Bona nit,

us deixo l'enllaç d'aquesta pàgina on hi he posat un calendari com a  giny.

http://agora.xtec.cat/ceipfarigola-seva/categoria/primaria/5e/

Crec que ho he fet de la mateixa manera com vaig crear altres calendaris, però només em surt actiu el mes on som. Amb les fletxes de navegació puc anar enrere (cap a setembre) però no puc anar a novembre.

Sabeu a què és degut?

Moltes gràcies,

Mia Casadesús

En resposta a Rosa Maria Casadesus Puignero

Re: Documentació actualitzada dels Calendaris

per MONICA GRAU PRIETO -

Hola Mia,

si el calendari encara no té esdeveniments del mes següents és normal que no mostri la fletxa per avançar. Teniu esdeveniments creats?

Fins ara

Mònica

En resposta a MONICA GRAU PRIETO

Re: Documentació actualitzada dels Calendaris

per Jordi Labèrnia -

Bon dia,

vaig veure que van canviar els calendaris, de manera que el nostre calendari que n'integrava 2 diferents de Google s'havia desconfigurat. He mirat el nou tutorial i he creat un http://agora.xtec.cat/institut-torrefarrera/calendar/calendari-events-i-sortides/ que és un calendari agrupat amb 2 calendaris. Ara bé, com a Giny vull posar-lo a la barra lateral i no me'l troba. És que necessita un temps llarg per actualitzar els calendaris i trobar-los al menú?

Gràcies!

Jordi Labèrnia

Institut Joan Solà



En resposta a Jordi Labèrnia

Re: Documentació actualitzada dels Calendaris

per MONICA GRAU PRIETO -

Hola Jordi,

estem mirant d'esbrinar perquè en alguns casos no es mostren aquests calendaris. De moment ho hem solucionat afegint un nou giny però des del Tauler i des d'aquí sí que hem pogut triar el calendari agrupat que havies creat.

Ja ho revisaràs a veure si ara és correcte.

Fins ara,

Mònica

En resposta a MONICA GRAU PRIETO

Re: Documentació actualitzada dels Calendaris

per MERITXELL MAÑOSA ALBUIXECH -
Bon dia,

he intentat seguir les indicacions per publicar el calendari i ho he aconseguit, però no del tot. 

Els esdeveniments no es veuen "externament" si no hi cliques al damunt. 

Recordo que l'any passat vaig haver de posar el codi curt del calendari, però no sé on. Tampoc puc accedir a l'apartat d'aparença (no sé si el meu rol ha estat eliminat). 

A veure si em podeu ajudar. 

http://agora.xtec.cat/zermoianesllevant/

Moltes gràcies. 

Meritxell 



En resposta a MERITXELL MAÑOSA ALBUIXECH

Re: Documentació actualitzada dels Calendaris

per MONICA GRAU PRIETO -

Hola Meritxell,

és que heu posat el codi iframe a l'apartat de com s'ha de mostrar el calendari. Us ho hem arreglat i posat els que ve per defecte.

A banda veiem que teniu el calendari general del centre:



És en aquest apartat "ID del calendari" on heu de posar l'adreça del calendari públic que podeu obtenir tal com es mostra a la imatge:

Fins ara,

Mònica

En resposta a MONICA GRAU PRIETO

Re: Documentació actualitzada dels Calendaris

per MERITXELL MAÑOSA ALBUIXECH -

Hola Mònica, 

acabo d'enganxar la ID de l'xtec i no hi veig cap canvi, és a dir, el calendari no mostra els esdeveniments marcats i no deixa canviar de mes.  

No sé què fer... Potser cal activar-lo a l'apartat de l'aparença? Cal dir que aquesta opció no la puc visualitzar. 

Gràcies per la paciència. 

Meritxell

En resposta a MERITXELL MAÑOSA ALBUIXECH

Re: Documentació actualitzada dels Calendaris

per MONICA GRAU PRIETO -

Hola Meritxell,

veig que heu creat un calendari nou http://agora.xtec.cat/zermoianesllevant/calendar/calendari-16-17/, que sí que mostra esdeveniments i fletxes. Si voleu que es mostri al giny de portada l'heu de triar, ara mateix està seleccionat l'altre calendari que teniu. Per fer-ho, feu clic a Personalitza (a la part superior de la portada) i accediu a Ginys -> Portada barra esquerra.

Al giny "Simple calendar" desplegueu l'apartat Calendari i trieu el nou.




Un cop fet això, a la portada del vostre nodes es mostraran els esdeveniments del calendari.

Fins ara,

Mònica

En resposta a MONICA GRAU PRIETO

Re: Documentació actualitzada dels Calendaris

per MERITXELL MAÑOSA ALBUIXECH -

Hola Mònica, 

no puc visualitzar l'opció personalitza ja que em sembla que m'han canviat de rol. 

Moltes gràcies. 

Txell

En resposta a MERITXELL MAÑOSA ALBUIXECH

Re: Documentació actualitzada dels Calendaris

per MERITXELL MAÑOSA ALBUIXECH -

Hola de nou!

En principi, ho he aconseguit. 

Moltes gràcies. 

M'agradaria saber com es fa perquè els esdeveniments siguin de fàcil lectura (ara mateix estan marcats, però no es visualitzen). 

Gràcies. 

Txell

En resposta a MERITXELL MAÑOSA ALBUIXECH

Re: Documentació actualitzada dels Calendaris

per MONICA GRAU PRIETO -

Hola Txell,

per visualitzar les entrades dels calendaris has de fer clic al puntet i llavors es mostra tota la informació.

Fins ara,

Mònica

En resposta a MONICA GRAU PRIETO

Re: Documentació actualitzada dels Calendaris

per Juan Pablo Gil Tena -

Hola Mònica,

A nosaltres també ens interessaria tenir activa l'opció que comentes ja que de moment només ens apareix el primer event d'una sèrie d'events repetits. Pots mirar-ho per exemple a les vacances de Nadal que ho hem marcat del 23 al 8 i només ens surt marcat el 23.

La web per comprovar-ho es http://agora.xtec.cat/ies-rbiv-cambrils/linstitut/calendari-del-curs/

Moltes gràcies

Una salutació


En resposta a MONICA GRAU PRIETO

Re: Documentació actualitzada dels Calendaris

per JAURES SANCHIS VILAPLANA -

Hola Mònica

A la nostra web, insbrugulat.cat, hem posat el calendari d'activitats a la columna dreta i no s'ajusta a l'espai de la columna si no que es veu molt gran, no se si em podries ajudar a configurar-lo per a poder reduir-hi el tamany. He estat mirant el tutorial i les respostes dels companys però no trobo la solució. 

Moltes gràcies per la teva ajuda

En resposta a JAURES SANCHIS VILAPLANA

Re: Documentació actualitzada dels Calendaris

per MONICA GRAU PRIETO -

Hola Jaures,

el problema no estava al giny del calendari si no als estils dels altres ginys de text, concretament a la part on centràveu el text i li poseu color blau.

Hem modificat aquest estil a tots els ginys i ara ja funciona correctament. Us recomanem que agafeu com a mostra el primer d'ells al que també li hem arreglat altres parts dels codi (espais, cometes...) que tot i que no afectaven no acabaven d'estar del tot correctes.

Fins ara,

Mònica

En resposta a MONICA GRAU PRIETO

Re: Documentació actualitzada dels Calendaris

per JAURES SANCHIS VILAPLANA -

Moltes gràcies, quan dius "el primer d'ells" t'estàs referint del primer giny de text, oi? és a dir el logo del nostre institut..és això??

En resposta a MONICA GRAU PRIETO

Re: Documentació actualitzada dels Calendaris

per SILVIA JIMENEZ GOMEZ -

Hola Mònica,

Estic intentant posar un calendari de google a la pàgina nodes però no hi ha manera... Per molt que em miro els manuals, hi ha alguna o algunes coses que se m'escapen i no me'n surto.

A la pàgina de l'escola es veu el calendari en blanc (no es veu els esdeveniments que he creat, no se per què) i, a més, només es veu el mes de novembre i cap enrere (no endavant).

Primer he anat a crear un calendari a google i l'he compartit. Allà he obtingut la ID i he anat a la pàgina de nodes, he creat un nou calendari i he posat la ID en l'opció "calendari de google - ID del calendari). També he anat al giny de la portada del calendari i he seleccionat el calendari creat perquè es pugui veure.

La pàgina de la meva escola és: http://agora.xtec.cat/ceipmediterraniacornella/

I el calendari que he creat té la següent ID: 4fcdfp6peldkrlcicrt26jn99c@group.calendar.google.com

A veure si em pots dir el que em falta per fer.

Moltíssimes gràcies.

En resposta a SILVIA JIMENEZ GOMEZ

Re: Documentació actualitzada dels Calendaris

per MONICA GRAU PRIETO -

Hola Silvia,

el que sembla és que no sigui públic, pots enviar-nos captura de pantalla de l'apartat de compartició per revisar-ho?

Si no estigués bé l'ID donaria un error, i en aquest cas no en dóna, només que no mostra res...

Fins ara,

Mònica

En resposta a MONICA GRAU PRIETO

Re: Documentació actualitzada dels Calendaris

per SILVIA JIMENEZ GOMEZ -
Sí Mònica, et passo captura de pantalla del calendari perquè vegis els eventos creats i dos captures de pantalla de les configuracions d'aquell calendari.
Moltes gràcies!
Fitxer adjunt Captura de pantalla 2016-11-23 a la(s) 17.35.53.png
En resposta a SILVIA JIMENEZ GOMEZ

Re: Documentació actualitzada dels Calendaris

per MONICA GRAU PRIETO -
Hola Silvia, 

Ja veig on està el problema, has de desmarcar l'opció que només mostri si està lliure o ocupat. 



Ja ens diràs si així funciona. Tingues en compte que poden passar 5 minuts fins que no es vegin els canvis. 

Fins ara, 

Mònica 

En resposta a MONICA GRAU PRIETO

Re: Documentació actualitzada dels Calendaris

per SILVIA JIMENEZ GOMEZ -

Bon dia Mònica,

Ho he provat i segueix sense funcionar (he esperat una mitja hora).

Et passo un document word on mostra la configuració que tinc a la pàgina nodes, no sigui que també hi hagi algo malament aquí.


És tot una mica estrany perquè en el calendari em surten els mesos anteriors però no em surten els mesos següents que és realment el que m'interessa.


Moltes gràcies de nou.

En resposta a SILVIA JIMENEZ GOMEZ

Re: Documentació actualitzada dels Calendaris

per MONICA GRAU PRIETO -

Hola Silvia,

pots enviar-nos captura de pantalla de l'apartat de compartició per veure que els paràmetres són els correctes? A la configuració dins del Nodes tot és correcte.

Fins ara,

Mònica

En resposta a MONICA GRAU PRIETO

Re: Documentació actualitzada dels Calendaris

per SILVIA JIMENEZ GOMEZ -

Hola Mònica,

T'envio la captura de pantalla a l'apartat compartició, crec que és això el que em demanes. L'únic que he fet ha sigut desmarcar l'opció de compartir únicament si està lliure o ocupat.

Moltíssimes gràcies per tot.


Fins ara,


Silvia

Fitxer adjunt calendari.jpg
En resposta a SILVIA JIMENEZ GOMEZ

Re: Documentació actualitzada dels Calendaris

per MONICA GRAU PRIETO -
Hola Silvia,
ara mateix tot és correcte, l'única cosa que se m'acut és que l'ID del calendari que has triat no és el del calendari que és públic o bé, que els esdeveniments que es mostren a la captura de pantalla, no són els esdeveniments d'aquest calendari si no que són els del calendari general.

Mira a veure si és això...

Fins ara,
Mònica