Taules i altres

Taules i altres

per ROSA M. OBRADORS PUIGDELLIVOL -
Nombre de respostes: 3

Hola!

He estat practicant amb la creació de taules. Són fàcils d'utilitzar però m'he trobat amb alguns problemes que no he sabut resoldre:

- Per defecte, queden com un quadre de text, un cop editades. No es veuen les cel·les. Com es podria fer per tal que es poguessin veure totes o part de les cel·les d'una taula?  

- Es podria triar la mida de la línia i el color?

- Es podria omplir el fons d'una cel·la amb un color???

- Em costa augmentar o disminuir la mida de les columnes. Amb el ratolí només aconsegueixo canviar la mida de tota la taula. És així? 

N'he inclòs unes a la pàgina de sortides i colònies:

http://agora.xtec.cat/ceip-montserrat-suria/categoria/sortides-i-colonies/

En aquesta categoria hi volia posar una text introducció de les sortides i colònies. L'he inclòs dins d'un giny de text (sortides i colònies) però el text queda tot junt.

- Com es fa per tal que que el text de dins d'un giny admeti un retorn i el text quedi en una altre línia? (semblant a l'entrada que he creat com a prova)

- Seria possible que els enllaços educatius quedessin a sota del giny de text que he creat? És dir com es tria l'ordre dels ginys? Potser ja ho heu explicat i no ho sabut trobar...

Fins aviat,

 

 

 

 

En resposta a ROSA M. OBRADORS PUIGDELLIVOL

Re: Taules i altres

per Administrador/a XTEC -

Hola Rosa Maria, 

M'havia oblidat d'aquesta incidència. La he marcat com a prioritaria i aviat et dic alguna cosa. 

No és una cosa exclusiva de Nodes, també passa a Xtecblocs, potser és alguna cosa de la versió de WordPress... 

https://github.com/projectestac/agora/issues/48

Respecte a les altres preguntes: 

- Com es fa per tal que que el text de dins d'un giny admeti un retorn i el text quedi en una altre línia? (semblant a l'entrada que he creat com a prova)

Dins del giny, veuràs una casella que diu: Afegeix paràgrafs automàticament

-Seria possible que els enllaços educatius quedessin a sota del giny de text que he creat? És dir com es tria l'ordre dels ginys? Potser ja ho heu explicat i no ho sabut trobar...

L'ordre dels ginys es defineix simplement movent un giny per sobre d'un altre. 

En el teu cas, has de arrosegar Sortides i colònies per sobre de Enllaços educatius en la teva zona de ginys Categoria

Salutacions,
Xavi

En resposta a Administrador/a XTEC

Re: Taules i altres

per ROSA M. OBRADORS PUIGDELLIVOL -

Moltes gràcies Xavi,

És veritat que les taules a XTEC blocs tampoc no anaven bé. Ja ho anireu solucionant. Veig que m'heu donat possibles solucions. Ja ho anirem provant.

Referent als ginys, ja entenc com es mouen. 

Salutacions,

Rosa

En resposta a ROSA M. OBRADORS PUIGDELLIVOL

Re: Taules i altres

per Administrador/a XTEC -

Respecte això de les taules:

- Els bordes de les cel·les haurien de mostrar-se. En la propera actualització ho arreglarem (és una cosa bastant estanya però fàcil de solucionar). 

De moment, podeu afegir un giny de text al peu amb el següent codi: 

<style>

table thead tr th, table tfoot tr th, table tbody tr td, table tr td, table tfoot tr td {

    border: 1px solid silver;
}

</style>

- Canviar el color, el borde, ampla variable de cada cel·la... es pot fer via css però és complicat, no t'ho recomano. WordPress no està pensat com editor ofimàtic avançat.

Jo quan he de fer taules complexes, ho faig en un full de càlcul de Google incrustat. Amb una mica de pràctica pots fer de tot: 

Exemple: http://blocs.xtec.cat/plantillacda/estades/ 

Salutacions,
Xavi