Hola i gràcies per contestar.
No entenc quina relació i justificació en "l'encaix" pot existir entre plataforma col·laborativa i no poder tenir un control d'assistència. Existeix un modul que compleix aquesta funció, i qui el vulgui fer servir que ho faci servir, crec que les opcions s'han de tenir, després cada centre decideix que i com fer-ho servir, però la no relació col·laboratiu - assitència no la veig per enlloc, sincerament.
Un altre motiu es la infraestructura, com dius, que no "dóna per més" i és limitada per implantar aquesta funcionalitat. Llavors potser que "actualitzem" els serveis de Moodle i la seva infraestructura... com per exemple la "ràtio" d'ús, l'espai d'emmagatzematge i la dedicació del mateix servei i servidor. Crec que en ple S.XXI amb tot el les TIC/TAC suposen, tenir disponibles en Moodle un espai per institut de 5 o 6GB ( jo he aconseguit 7GB ) i no poder actualitzar el sistema amb noves opcions per problemes tècnics d'infraestructura no suportada és una mica limitat en l'era de les comunicacions i les TAC.
Per a escoles i instituts pot ser una bona manera d'estalviar-se costos en programari i plataformes que és paguen a tercers ( alerta amb la protecció de dades gestionades i emmagatzemades per un tercer ), però malauradament cada dia penso que tot el que sigui negoci per a empreses externes es prioritari per l'administració pública, ja que hi ha molts diners en joc.
Salutacions i moltes gracies per l'atenció i les respostes.