Problemes amb l'ocupació al moodle, quota superada i altres

Problemes amb l'ocupació al moodle, quota superada i altres

von LORENZO LORENTE PEREZ -
Anzahl Antworten: 6
Hola companys.

Soc Llorenç Lorente, gestor del moodle del INS La Guineueta: http://agora.xtec.cat/ieslaguineueta/moodle

Utilitze el usari llorent4 al moodle del centre.


1- Ara mateixa la quota del moodle ha sigut ampliament superada, esta al 240%







El pero es que ho vaig revisar fara setmana i mitja i estava al 80%

Es un GRAN GRAN increment. En tenim 24 GB de 12 GB disponibles !

No se realment que ha passat, pero agrairia una revisió, per si hi ha algun problema, virus, etc.
No tinc clar com es possible que els cursos hajen crescut tant en tan poc temps...



2- Estic intentant gestionar-ho amb els companys del centre.
Hui esborraré totes les copies de seguretat, es lo primer que he de fer.



3- Revisant el moodle, he trobat alguna cosa extranya:

3.1 Copies de seguretat de hui mateixa a carreg del usuari administrador:






Que obviament jo no he fet. No se si alguna altra persona del meu centre en te access a aquest compte, que no deuria, pero... primer, fer tantes copies? i segon... amb la capacitat ja superada, no deuria de deixar, no?


3.2  Ara he canviat la contrasenya del usuari admin / administrador


4- He trobat práctiques d'alumnes que conec de fa un o dos cursos enrere en cursos que han sigut reiniciats. He llevat les dades personals.
Pero el curs si que ha sigut reiniciat i ara per ara estem treballant amb ell, el curs en questio seria
http://agora.xtec.cat/ieslaguineueta/moodle/course/view.php?id=584
La UF6, l'entrega del AC9







Voldria coneixer quin es el problema i la seua sol.lució.
Si es qüestio del nostre moodle, per poder previndre que aquestes coses tornaren a pasar.


5- Ara per ara, el moodle esta incapacitat per treballar.
Espere que dema o despus dema es puguen resoldre aquestes incidencies i el nostre moodle torne a funcionar correctament.

Jo trobe coses extranyes...
La pujada repentina de tamany? o no ho vaig vore bé?
El usuari admin fent moltes copies de seguretat quan ja esta tan saturat el moodle???
Problemes/ furtaments de contrasenyes i/o usuaris?
Problemes de virus o similar?
Práctiques que estan al moodle quan el curs ha sigut reiniciat??


En definitiva, si em podeu ajudar a resoldre aquestos dubtes, que torne a funcionar el moodle i ajudar-me guiar-me per que no torne a ocorrer, estaria molt agrait!


Gràcies per l'atenció !










Als Antwort auf LORENZO LORENTE PEREZ

Re: Problemes amb l'ocupació al moodle, quota superada i altres

von Isabel Oussedik Vilalta (Equip tècnic d'Àgora) -
Hola Llorenç,

1- Ara mateix la quota del moodle ha sigut ampliament superada, esta al 240%
Pots comprovar dins del Moodle que teniu més de 19 GB destinats a cursos (sense comptar les còpies de seguretat). Dins de Administració Ι Administració del lloc Ι Informes Ι Ocupació del disc, veuràs una pestanya per Cursos. Aquí veuràs quan ocupa cada curs. En teniu de realment pesats, i potser hauríeu de revisar els fitxers que hi ha penjats i veure si podríeu inserir enllaços externs als fitxers (Drive o Dropbox) per evitar saturar el Moodle.


2- Estic intentant gestionar-ho amb els companys del centre.
Hui esborraré totes les copies de seguretat, es lo primer que he de fer.
Quan entres al Portal, pots sol·licitar més espai, i us en concedirem perquè pugueu treballar i eliminar còpies (tingueu en compte que encara que elimineu les còpies es quedaran unes 48 hores aproximadament al trashdir fins que s’elimini definitivament de forma automàtica).

3- Revisant el moodle, he trobat alguna cosa extranya:

3.1 Copies de seguretat de hui mateixa a carreg del usuari administrador:
De vegades es generen aquests tipus de còpies de parts de cursos, però és la tasca del Cron, eliminar-les cada 48-72 hores. En total ocupen 302MB així que no són la raó de l’increment de l’espai utilitzat.


4- He trobat práctiques d'alumnes que conec de fa un o dos cursos enrere en cursos que han sigut reiniciats.

Això pot ser degut a algun error durant el reinici del curs. En principi quan es reinicia s’eliminen totes les trameses dels alumnes. Si us han quedat algunes pràctiques, les haureu d’eliminar manualment.


5- Ara per ara, el moodle esta incapacitat per treballar.
Demaneu l’ampliació de la quota, ja que l’espai en cursos sobrepassa la quota total. Si el Moodle està inoperatiu se us ampliarà segur.

Haureu de parlar amb els professors que tenen els cursos més grans i recomanar unes bones pràctiques. Podeu trobar més informació a la pregunta freqüent Bones pràctiques amb Moodle. Recomanacions per optimitzar un curs.

Salutacions,
Isabel

Als Antwort auf Isabel Oussedik Vilalta (Equip tècnic d'Àgora)

Re: Problemes amb l'ocupació al moodle, quota superada i altres

von LORENZO LORENTE PEREZ -

Hola de nou.


Moltes gràcies per la ajuda Isabel.


Tinc un parell de preguntes sobre aquest asumpte.


1- Hi ha alguna ajuda per al usuari per reinciar els cursos? com fer-ho pas a pas, i quin item sel.lecionar per esborrar per exemple, alumnes i/o lliuraments?


El lliuraments son a tarees nomes? i en que es diferencien aquestes tres?


2- Voras, ara per ara he reiniciat unes quantes voltes els primers cursos de la llista, els que mes ocupen.

Tot i aixo, no hi ha manera de que s'esborrin.

He utilitzat el meu compte de gestor. Entenc que encara que si fos amb el de admin passaria igual, no?




La qúestio es... com esborre tot aixo?

Arxiu a arxiu??? A cada curs?????




3- El curs

No em deixa reinciar-ho, em surt aquest missatge:



Abans al apartat de ID del curs tenia un 1
Per l'he pogut esborrar i ja no esta a 1, ara esta sense res. Pero continua sense deixar-me reiniciar:





No entenc quin es el problema, ni la possible solució.


Gràcies per l'ajuda!



Als Antwort auf LORENZO LORENTE PEREZ

Re: Problemes amb l'ocupació al moodle, quota superada i altres

von Isabel Oussedik Vilalta (Equip tècnic d'Àgora) -

Hola Llorenç,

1. Pots consultar el següent enllaç, on trobaràs informació sobre el reinici de cursos (Preparació de cursos):

2. Quant als fitxers, quan prepares el reinici del curs t'has de fixar en marcar Esborra totes les trameses.


3. Ens pots enviar una captura de l'error que us dóna en reiniciar el curs que comentes?

Salutacions,

Isabel

Als Antwort auf Isabel Oussedik Vilalta (Equip tècnic d'Àgora)

Re: Problemes amb l'ocupació al moodle, quota superada i altres

von LORENZO LORENTE PEREZ -

Hola Isabel.

1- Em dona algun error quan intente esborrar algun curs com aquest :


Qaun li done a borrar em surt:


Si intente esborrar la categoria em surt:


AH !! Ara l'he copiada per error i esta dintre de altra categoria, per aixo crec que si que m'ha deixat esborrar-la.

Ara esta a :



Agrairia si el podeu eliminar i la categoria que conte igual, esborrar-la per que no em deixa.



2- El error al tractar de reiniciar el curs es:



A l'ID ficava un 1. Ahir el vaig esborrar i ara per ara esta aixi, pero no em deixa reiniciar-ho i em diu lo mateix, ID no válid i que no pot fer-ho.



Espere que em doneu indicacions o ho pugueu reiniciar !


3- Per ultim.


Veig que hi ha cursos que encra son molt pessat, com de SMX el MP03.

L'hem reiniciat unes 10 vegades des de dilluns o dimarts i no aconseguim que baixe o que baixe prou de pes.

Igual ens passa en altres cursos, sobretot de la familia informàtica.


El cursos en si, no pesen tant, han de ser els lliuraments, etc.

Alguna informació o sugeriment? per que sino, la resta de accions no faran que estiguem a una grandaria del moodle correcta i fer-ho funcionar de manera correcta de nou.


Moltes gràcies!








Als Antwort auf LORENZO LORENTE PEREZ

Re: Problemes amb l'ocupació al moodle, quota superada i altres

von Isabel Oussedik Vilalta (Equip tècnic d'Àgora) -

Bon dia Llorenç,

Quant als fitxers de la llista que ens vas enviar backup.mbz, els hauríeu d'eliminar per tenir més capacitat, però actualment sabem que no us deixa seleccionar el botó de Suprimir. Ara per ara, si voleu, us els podem mirar d'eliminar nosaltres per alliberar espai.

Restem a l'espera del vostre consentiment.

Salutacions,

Als Antwort auf Isabel Oussedik Vilalta (Equip tècnic d'Àgora)

Re: Problemes amb l'ocupació al moodle, quota superada i altres

von LORENZO LORENTE PEREZ -

Hola Isabel.


Clar que si, elimina tots els backup.mbz !

Es més, duc des de aquest dilluns enviant emails als companys, etc, anant als departaments a parlar amb ells per que eliminen totes les copies de seguretat.


Vull dir, si la resta de copies de seguretat, dels cursos, els podeu eliminar, estaria molt agraít, ja que els meus companys... doncs els esta costant entendre la gravetat de l'assumpte.


Moltes gràcies per l'ajuda!


Salut!