La Panera dels Tresors

La Panera dels Tresors constitueix una gran oportunitat pels infants més petits, ja que els permet explorar el seu entorn, partint del propi interès i al ritme que marca l’infant, afavorint el desenvolupament de l’autonomia, per mitjà del plaer que proporciona la sorpresa durant la descoberta. Es podria dir que quan els nadons toquen, llepen, miren, tiren o sacsegen els objectes es formulen hipòtesis en base a la pregunta ‘Què és això?’. 
 
A més a més, aquesta activitat representa un punt de partida per les interaccions entre iguals, ja que facilita que els infants s’observin, s’apropin, es mirin i imitin allò que fa la resta.
 
Durant aquest temps de joc, l’adult ha de proporcionar seguretat a l’infant, a través de la seva presència,  disponibilitat i mirada atenta, facilitant al nadó un espai propi per a l’exploració i el grau d’autonomia de què és capaç en cada moment. 

 Els materials que s’ofereixen són d’ús quotidià, com cullerots, anelles, fregalls, pinzells; elements naturals, com pedres, petxines, cargols de mar; objectes de fusta, com la cullera de mel, la mà de morter, la bobina de fil; de metall, com flameres, joc de claus, culleres, campanetes; de pell, roba o goma, com pilotes de cuir, cremalleres, anelles de cafetera; de paper i cartró, com capsetes i tubs, i  mirallets o poms d’armari. Tots aquests objectes han d’estar dins d’una panera de vímet àmplia, ferma i sense nanses. Del que es tracta és d’oferir la major varietat possible de propietats (pes, olor, color, forma, temperatura, so, consistència, etc.) que els apropin la riquesa sensorial del seu entorn.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

XHTML: Trieu una d'aquestes etiquetes <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>