Setmana de Santa Jordina i de Sant Jordi a Les Aigües

Des del 19 d’abril que estem celebrant la setmana de Santa Jordina i de Sant Jordi a Les Aigües. Els llibres, la lectura, les llegendes i les històries són sempre presents en el dia a dia de l’escola, però en aquesta setmana tan especial encara agafen més protagonisme.

En aquest espai us anirem explicant tot el que anirem fent aquesta setmana relacionat amb la celebració del dia del llibre, de la rosa i de les persones que s’estimen. També serà el moment de recordar que a vegades la literatura és plena d’històries protagonitzades per personatges que sovint responen a estereotips de gènere, situant la mirada masculina al centre del món i de la narració. Per això com a escola també reinterpretem la llegenda i li donem valors coeducatius.

A les aules d’Ed. Infantil hi ha parades de llibres tota la setmana amb la selecció que han fet les famílies, hi haurà molts llibres per compartir.

Expliquem la llegenda de Sant Jordi a les fosques amb il·lustracions fluorescents als grups de P3!!

Els grups de P3 han fet un taller de punts de llibre de roses de #SantJordi amb paper de diari i pintura.

Els grups de P3 viuen la llegenda de Sant Jordi amb titelles d’ombres.

Els grups de P4 construeixen el castell de Montblanc a la sala de psicomotricitat, reinterpreten la llegenda de Sant Jordi i decideixen com les princeses valentes poden combatre el drac.

Els grups de P4 han creat punts de llibre inspirats en la Llegenda de #SantaJordina i de #SantJordi.

Els grups de P4 fan la representació de la Llegenda de Sant Jordi. Cadascú ha triat el personatge que volia ser.

Punts de de llibre de roses fets amb aquarel·la a P5.

Representació teatral de la llegenda al pati d’Ed. Infantil.

La Comissió d’Art ha decorat el passadís de l’escola amb motius de Sant Jordi i amb dibuixos que han fet els infants de P4.

Els grups de 2n estampen roses de Sant Jordi.

Els grups de 3r han fet postals de Sant Jordi que ofereixen un text que parla des de l cor i una rosa alhora.

Els grups de 3r han fet una lectura de poemes.

Els grups de 4t preparen la seva representació teatral de la Llegenda.

El grup de 4t C he creat el Rap de Sant Jordi.

A Cicle Superior han fet tallers plens de roses i punts de llibre.

El dijous 22 d’abril a la Biblioteca Les Aigües es va fer un taller de punts de llibre.

Els grups de 5è i 6è el divendres 23 van fer el lliurament de premis del concurs literari.

La Joana Puig ens porta l’edició provisional dels Contes de Maia que la seva mare Assumpta Montellà  ha escrit amb la col•laboració de les il•lustracions d’infants de les cinc escoles de Cardedeu. Esperant amb ganes l’edició definitiva.

Molt contents perquè Viver de Bell-lloc  ens ha regalat avui dia de #SantJordi el llibre el Cassó del Gerard d’Isabelle Carrier.  Moltes gràcies! Ja fa temps que prenem consciència dels cassons que arrosseguem, però encara ens falta aprendre molt més!

Ens fa molta il·lusió  que dos alumnes de Les Aigües siguin els guanyadors de dues de les cinc categories del concurs de punts de llibre de Sant Jordi que ha organitzat la Xarxa de Comerç de Cardedeu. Són el Bruc de P4 i el Gullem de 5è. Durant la setmana de  Sant Jordi els comerços associats disposaran dels punts de llibre i exposaran tots els dibuixos rebuts. Felicitats al Bruc i al Guillem ia tothom que ha participat en el concurs!

I durant tota la setmana a les entrades i sortides podrem escoltar diferents versions musicals de la llegenda: escoltarem 23 d’abril, la nova cançó de Sant Jordi una interpretació alternativa de la llegenda que fan Joan Blau i Mia Fuentes, la cançó composada per Salva Racero, cantada col·lectivament per més de 20 artistes durant el confinament de l’any passat: Un Sant Jordi diferentSant Jordi, vine aviat del Pot Petit,  Sant Jordi el cavaller de País de Xauxa, la versió de Sant Jordi no tenia cap soldat de Som Mainada, Sant Jordi i el drac creada aquest mes d’abril de 2021 pel grup Sifasolre’smifa i la Llegenda de Sant Jordi del grup Ambauka.

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *