CFGS Desenvolupament d’Aplicacions Multiplataforma (DAM) (ICB0)

[toc]

Introducció

Què estudiaré?

Pots estudiar DAM si vols desenvolupar aplicacions informàtiques per la gestió empresarial i de negoci, de propòsit general i en l’àmbit de l’entreteniment (videojocs) i la informàtica mòbil (Apps).

Per què a l’ITICBCN?

Perquè pots venir a estudiar DAM amb nosaltres en modalitat DUAL. Així que el 80% de les hores de segon curs et podràs formar treballant a les empreses amb les quals tenim conveni de col·laboració, cobrant un sou i creixent professionalment.

Perquè gràcies a l’acord que tenim amb Oracle, pots obtenir les certificacions en Disseny de bases de dades i programació amb SQLProgramació de bases de dades amb PL/SQLFonaments de Java i Programació amb Java.

Perquè treballaràs amb tecnologia Cloud puntera, com AWS. i podràs fer pràctiques a importants empreses del sector.

Perquè el nostre professorat és expert en les matèries que imparteix.

En quin horari?

Les classes a primer de matí en horari de 8:00h a 13:30h i segon curs són a la tarda, de 14:30h a 21:00h.

Durant el segon curs faràs la formació en centres de treball (FCT) o formació DUAL en horari de matí.

En el cas de FCT, faràs pràctiques al matí i classes de tarda de 14:30h a 21:00h.

En cas de formació DUAL, faràs al matí (5 hores) a l’empresa i estaràs 3 hores al centre, de 18:00h a 21:00h.

Objectius

L’objectiu dels estudis és formar professionals amb la capacitat de desenvolupar, implantar, documentar i mantenir aplicacions informàtiques multiplataforma, utilitzant tecnologies i entorns de desenvolupament específics i garantint l’accés a les dades de forma segura, pel que cal aprendre a:

  • Configurar i explotar sistemes informàtics.
  • Aplicar tècniques i procediments relacionats amb la seguretat en sistemes, serveis i aplicacions
  • Gestionar bases de dades, interpretant-ne el disseny lògic i verificant la integritat, la consistència, la
    seguretat i l’accessibilitat de les dades.
  • Gestionar entorns de desenvolupament adaptant-ne la configuració en cada cas per permetre el
    desenvolupament i el desplegament d’aplicacions.
  • Desenvolupar aplicacions multiplataforma amb accés a bases de dades utilitzant llenguatges, llibreries i eines adequats.
  • Desenvolupar aplicacions implementant un sistema complet de formularis i informes que permetin gestionar de forma integral la informació emmagatzemada.
  • Integrar continguts gràfics i components multimèdia en aplicacions multiplataforma.
  • Desenvolupar interfícies gràfiques d’usuari interactives i amb la usabilitat adequada, utilitzant components visuals estàndard o implementant components visuals específics.
  • Participar en el desenvolupament de jocs i aplicacions en l’àmbit de l’entreteniment i l’educació emprant tècniques, motors i entorns de desenvolupament específics.
  • Desenvolupar aplicacions per a telèfons, PDA i altres dispositius mòbils emprant tècniques i entorns de desenvolupament específics.
  • Crear ajudes generals i sensibles al context, utilitzant eines específiques i integrant-les en les seves
    corresponents aplicacions.
  • Crear tutorials, manuals d’usuari, d’instal·lació, de configuració i d’administració, emprant eines específiques.
  • Empaquetar aplicacions per distribuir preparant paquets autoinstal·lables amb assistents incorporats.
  • Desenvolupar aplicacions multiprocés i multifil utilitzant llibreries i tècniques de programació específiques.
  • Desenvolupar aplicacions capaces d’oferir serveis en xarxa emprant mecanismes de comunicació.
  • Participar en la implantació de sistemes ERP-CRM, gestionar-los i garantir la integritat.
  • Desenvolupar components personalitzats per a un sistema ERP-CRM
  • Realitzar plans de proves verificant el funcionament dels components programari desenvolupats, segons les especificacions.
  • Desplegar i distribuir aplicacions en diferents àmbits d’implantació verificant-ne el comportament i realitzant les modificacions necessàries.

Estructura

Duració

2000 hores

Titulació

Tècnic Superior en Desenvolupament d’Aplicacions Multiplataforma

1r DAM
Codi BOE Mòduls professionals Hores
setmana
Hores
centre
Hores empresa Total
0373 Llenguatges de marques i sistemes de gestió d’informació 2 66 33 99
0483 Sistemes informàtics 3 99 66 165
0484 Bases de dades 4 132 66 198
Mòdul conjunt: Programació i entorns de desenvolupament
0485 Programació 6 198 66 264
0487 Entorns de desenvolupament 2 66 33 99
TOTAL: 8 264 99 363
0179 Anglès professional 2 66 0 66
0491 Sistemes de gestió empresarial 2 66 33 99
1709 Itinerari Personal per a l’Ocupabilitat I 3 99 0 99
Total primer curs 24 792 297 1089
2n DAM
Codi BOE Mòduls professionals Hores
Setmana
Hores
centre
Hores empresa Total
0486 Accés a dades 2 66 66 132
Mòdul conjunt: Desenvolupament sostenible d’aplicacions mòbils
0488 Desenvolupament d’interfícies 2 66 53 119
0489 Programació multimèdia i dispositius mòbils 2 66 66 132
1708 Sostenibilitat aplicada al sistema productiu 1 33 0 33
TOTAL: 5 165 119 284
0490 Programació de serveis i processos 2 66 33 99
1710 Itinerari personal per a l’ocupabilitat II 2 66 0 66
MPO. Mòdul professional optatiu + 3 99 0 99
1665 Digitalització aplicada als sectors productius 1 33 0 33
0492 Projecte intermodular de desenvolupament d’aplicacions multiplataforma 6 198 198
Total segon curs al centre 21 693 218 911
Estada a l’empresa 0 515 515
TOTAL CICLE 1485 515 2000
Hores al centre en DUAL intensiva 495

Sortides acadèmiques

Amb aquests estudis s’obté el títol de tècnic o tècnica superior, que permet accedir:

  • A un grau universitari, amb reconeixement de part dels estudis cursats.
  • A altres cicles formatius per complementar la formació, per exemple administració de sistemes informàtics en xarxes o desenvolupament d’aplicacions web.

Sortides professionals

Aquests estudis et permetran treballar de programador, desenvolupant aplicacions informàtiques per a la gestió empresarial i de negoci, de propòsit general i en l’àmbit de l’entreteniment i la informàtica mòbil.

Suplement europeu al títol