Dia nacional de l’exili i la deportació

5 de febrer, dia Nacional de l’exili i la deportació, més de 560 alumnes de 4t d’ESO de diferents centres de l’Alt Empordà han commemorat a la platja d’Argelers les víctimes de l’exili de la guerra civil i dels diferents conflictes actuals. L’acte ha comptat amb la presència de l’alcalde d’Argelers Antòni Parra, la Presidenta de l’associació FFREEE Jaqueline Pairot, diferents testimonis vius del camp de refugiats de la platja d’Argelers i el director del MUME Alfons Quera.
L’acte ha començat amb la trobada dels diferents alumnes a la platja, seguidament els alumnes han entrat en un camp delimitat per canyes i en fila, com ho van fer els exiliats del 1939. Allà han representat diferents imatges reals extretes dels arxius del MUME del camp d’Argelers. A continuació s’han fet ins parlaments oficials, els alumnes dels diferents centres han llegit, cantat i fet una ofrena al monument a les víctimes i s’ha clos l’acte cantant el Bella Ciao. Després els alumnes han anat a diferents destinacions per on van passar els exiliats des de Catalunya a França (Elna, Cotlliure, La Jonquera, Portbou, Ribesaltes, …) per acabar de treballar sobre la memòria dels exiliats.