Erasmus+

Els alumnes de 3r d’ESO de l’Institut de Vilafant han viatjat a Polòlia, a la ciutat de Szczecin, en el marc d’un projecte europeu Erasmus+ anomenat I-Youth, joves per la innovació. Han estat treballant durant una setmana amb alumnes de diferents institucions d’arreu d’Europa: Grècia, Polònia, Itàlia, Rumania i Hungria.

dav

I-Youth és un projecte molt obert d’experimentació i empoderament de l’estudiant per què els adolescents facin un treball de camp i escullin en què volen treballar a l’institut. És molt interessant treballar per projectes en els centres educatius però l’I-Youth va més enllà i vol que els estudiants escullin en què volen aprofundir, què volen millorar de la societat més propera, com ho volen fer i amb qui han de contactar per fer-ho.

Des de la Unió Europea volen que els centres educatius tinguin un paper diferent a la societat actual, un paper més participatiu i més obert, per preparar els adolescents com a ciutadans actius de futur.Aquesta setmana ha servit per comprovar que quan es treballa amb innovació, sorgeixen dubtes i problemes que s’han de resoldre reconduint situacions i implicant institucions municipals, governamentals i nacionals, entitats públiques o privades que permetin crear aliances per tirar endavant els projectes.Durant els propers mesos acabarem de desenvolupar tots els nostres projectes, en la mesura del possible, posant-los en pràctica i els avaluarem per tal d’analitzar millores per mirar de tirar endavant futurs Erasmus+.