Projecte Erasmus+: trobada a Barcelos, Portugal

Del 5 a l’11 de novembre els alumnes del nostre centre que participen al projecte Erasmus+ van viatjar a Barcelos (Portugal) per trobar-se amb els seus companys de Portugal i Grècia i així, poder treballar junts en el projecte i intercanviar experiències.   Va ser una setmana molt intensa durant la qual els alumnes de les delegacions visitants van fer visites molt interessants a companyies i productors locals per tal de saber-ne més sobre els productes de proximitat i l’agricultura ecològica, diferents mètodes de processament d’aliments i ús alimentari dels recursos a l’abast. A més, van rebre molta informació sobre com treballen algunes companyies a nivell local però també internacional i van descobrir (i tastar!) alguns dels productes amb D.O. més coneguts de Portugal.

Durant aquests dies, a més de Barcelos, els alumnes també van poder admirar ciutats emblemàtiques com Braga i Oporto. D’altra banda, gràcies a la convivència amb les famílies amfitriones,  els alumnes també van tenir l’oportunitat de conèixer millor la cultura, els  costums i tradicions de Portugal… però també de compartir els propis. El sopar que els alumnes van elaborar a la cuina de l’escola a partir dels seus plats típics i la sessió de balls tradicionals on van posar en pràctica el que havien après gràcies als videotutorials que van estar preparant abans del viatge són dos exemples de l’assoliment d’aquest intercanvi cultural.

En definitiva, ha estat una experiència fructífera i inoblidable que, esperem, torni a repetir-se durant la darrera trobada del projecte, que tindrà lloc a Tarragona durant el 2018.

Mobility Portugal 2017