Els alumnes Erasmus+ visiten Grècia: Diari de viatge

Diumenge 20 d’octubre de 2019

Aquell dia vam quedar a les 6:45 a l’estació d’autobusos de Tarragona i després d’acomiadar-nos de les nostres famílies, vam pujar a l’autobús en direcció a l’aeroport de Barcelona. Allà ens vam trobar a la delegació portuguesa, molts dels membres de la qual ja coneixíem, i junts vam volar fins a Atenes. Des d’allà encara vam haver d’agafar un altra vol fins a Heraklion, la capital de l’illa de Creta. Finalment, una hora més tard, vam arribar en minibus a Agios Nikolaos, la petita ciutat on ens anàvem a quedar una setmana.

A la ciutat ens esperaven els nostres companys grecs amb les seves famílies. Tots estavem força nerviosos però la rebuda va ser molt càlida.  Un cop fetes les presentacions cadascú va marxar a casa amb la seva família per poder dutxar-nos i desfer el nostre equipatge abans de tornar a sortir. Aquella nit els nostres amics cretencs ens van portar a tots a sopar a un restaurant on vam tastar alguns dels plats més típics de Creta. Més tard, encara  vam a anar a fer un primer tomb de descoberta per la ciutat.

Dilluns 21 d’octubre de 2019

A primera hora vam anar a classe amb els nostres companys grecs i ens vam reunir al saló d’actes del centre, on ens van donar la benvinguda amb una exhibició de balls tradicionals de Creta. Va ser molt divertit  perquè vam acabar ballant amb ells. Després cada delegació va ensenyar una miqueta del seu ball tradicional, que cada equip d’alumnes havíem estat preparant abans del viatge. Aquest seria només un dels diversos assajos que vam fer abans de dijous. En acabar, ens van portar a un aula on vam  rebre una classe accelerada de grec per part dels nostres companys d’allà. Per sort, ja sabíem una mica gràcies al vídeotutorial que els alumnes de cada país ens enviem abans de cada sortida. En aquests videos (els podeu trobar al bloc de l’institut i al nostre IG) s’ensenyen les expressions més útils en cada idioma. També vam aprofitar per repassar una mica de portuguès i polonès.

Per la tarda alguns de nosaltres ens vam trobar a casa d’un dels alumnes grecs i vam jugar a l’UNO, vam fer pancakes per berenar i més tard vam anar tots junts a passejar pel port.

Dimarts 22 d’octubre de 2019

Aquest dia vam sortir d’Agios Nikolaos a les 8:30 en direcció a  Knossos. Volíem visitar les ruïnes del famós Temple del rei Minos, on ens van explicar la seva història i també la llegenda del seu laberint i del minotaure, aquell monstre mític amb cos d’home i cap de bou, que s’hi amagava dintre.

En acabar, vam tenir una estona lliure per fer algunes compres i esmorzar. Després vam anar a Heraklion, on vam visitar el Museu Arqueològic, ple de peces i escultures molt i molt antigues.

Abans de marxar encara vam tenir temps de donar un tomb per la capital fins que vam quedar tots al bus,  preparats per tornar a Agios Nikolaos.

Dimecres 23 d’octubre de 2019

Abans del viatge, els quatre països havíem estat buscant una cançó que poguéssim cantar en els quatre idiomes. Finalment es va triar la popular ”Ode to the Joy” de Beethoven (l´Himne a l’Alegria) que, de fet és l’himne de la Unió Europea. Al nostre institut la vam estar assajant durant dies amb el profe Dani de música i fins i tot vam gravar un vídeo-karaoke per ensenyar a cantar la cançó als alumnes dels altres països (també ho trobareu al bloc, al nostre IG i al canal de Youtube).

A Grècia, aquell dia tocava assajar la cançó en els diferents idiomes així que vam estar dues hores fins que ens la vam aprendre bé en grec, polonès, portuguès i castellà.

A les 10h vam agafar un autocar fins al port i allà un vaixell que ens va portar a l’ illa de Spinalonga, on vam visitar ruïnes d’un antic poble que, entre d’altres coses, havia servit per acollir els malalts de lepra evitant així que contagiessin la resta de la població de Creta.

Després d’aquesta visita vam dinar en un restaurant preciós prop del mar, vam passejar per la platja i finalment vam tornar amb autocar fins a Agios Nikolaos per anar a casa amb les nostres família d’acollida.

Dijous 24 d’octubre de 2019

Aquest dia va començar a les 8:15 a la parada del bus, on ens havíem de trobar per anar a la ciutat de Sitia.

En arribar, ens van explicar la història del mecanisme d’Anticitera, segons la qual fa 3000 anys enrere un home va trobar una pedra però com que no sabia la seva utilitat no li va donar cap importància i va acabar oblidant-se de ella i deixant´la en un racó. Temps després un arqueòleg la va recuperar,  s’hi va interessar i va descobrir que amb ella es podien predir i mesurar els eclipsis tan bé com es fa avui amb la tecnologia més avançada.

Després d’aquesta xerrada vam anat a una pastisseria on vam poder tastar un pastís de crema de vainilla anomenat “Galactobureko” i una espècie de bunyols amb mel o xocolata anomenats “Lukumades”. Seguidament, a les 12:00 vam tornar a agafar el bus per dirigir-nos al monestir ortodox de Toplou, on en van explicar la seva història i ens van ensenyar les pintures del segle XIV que encara es conserven al seu petit museu i que havien sobreviscut a un gran incendi.

La carretera que pujava al monestir era plena de corbes i oferia una vista espectacular del mar i la muntanya. L’única planta que es pot trobar allà és la farigola, de la qual es nodreixen les moltes cabres que passegen en llibertat per la zona i que moltes vegades arriben a aturar el trànsit!

Abans de marxar també vam visitar la fàbrica de vi i oli d’oliva, que són part del monestir, on ens han explicat el procés d’elaboració de cada producte.

A les 13:30 ens vam reunir novament al bus per desplaçar-nos al bosc de palmeres de Vai, on vam dinar i gaudir d’un paisatge espectacular fins que, al voltant de les 17:30 vam tornar a casa.

Divendres 25 d’octubre de 2019

Aquell dia es notava que era un de molt especial a Grècia. Els nostres companys ens van portar a un cinema on els alumnes de l’institut grec ens va explicar el significat de la bandera de Grècia i l’origen de la festa nacional que es celebrava aquella setmana (28 d’octubre), anomenada el “Dia del No” i que commemora la resistència del país durant la 2a guerra mundial.

Per la tarda, les quatre delegacions, les autoritats de la ciutat i l’escola, així com les famílies gregues estavem convidades a la cerimònia de comiat, un acte entranyable on es van lliurar els certificats de participació i que va acabar amb  l’exhibició definitiva dels nostres balls i una dansa grega en espiral molt divertida després de la qual vam acabar tots abraçats i plorant.

Just abans de la cloenda d’aquest esdeveniment, tots els alumnes Erasmus vam cantar l’himne a la alegria alternant els quatre idiomes i amb l’acompanyament de la professora de música, amb la qual havíem estat practicant tota la setmana.

Després d’aquest acte tan bonic, on les famílies van col·laborar aportant menjars fets per ells mateixos, vam anar a passejar per última vegada per la ciutat. A més volíem fer temps per acomiadar-nos dels portuguesos, que serien els primers a marxar de matinada.

Dissabte 26 d’octubre de 2019

Com era l’ últim dia a Agios Nikolaos, alguns del grup Erasmus vam quedar pel matí per fer les últimes compres per a les nostres famílies i amics. En acabar, vam anar a dinar junts abans de dir-nos l’últim adéu.

Quan va arribar l’hora de marxar, vam agafar les nostres maletes, i tristament, ens vam acomiadar dels nostres nous amics per pujar a l’autobús que ens havia de portar a l’aeroport. Un cop allà, vam dinar i pujar a l’avió amb destinació Atenes, on teníem previst quedar-nos aquella nit.

Vam aterrar al voltant de les 19:00h.  i un autobús ens va portar al centre, on encara vam haver d’agafar el metro per arribar a l’apartament on ens vam allotjar tots junts, amb els profes Jordi, Sara i Edurne. Després d’instal·lar-nos vam sortir a sopar a un restaurant de menjar grec que es trobava ben a prop. Tot i que estavem molt cansats, les anècdotes d’aquell sopar (només diré que un de nosaltres va acabar mullat) van fer que fos genial i molt divertit.

En acabar, vam tornar al departament i ens vam preparar per al dia següent.

Diumenge 27 d’octubre de 2019

El nostre darrer dia a Grècia ens vam despertar sobre les 7:30 i després de recollir les nostres coses, vestir-nos i esmorzar alguna cosa, vam anar al metro per anar fins a l’Acròpoli d’Atenes. Com que teníem el temps just per fer aquesta visita que no ens volíem perdre abans d’agafar el vol a Barcelona, vam haver de fer la ruta turística turisme arrossegant el nostre equipatge. Va ser molt curiós però va valdre la pena!

Un cop allà vam veure el Panteó, el teatre,  molts monuments… però i també vam tenir temps de fer un reportatge fotogràfic i molta broma. De tornada encara vam veure el Parlament d’Atenes.

Quan vam acabar la visita a la ciutat vam buscar una parada d’autobús per anar a l’aeroport, on després de passar el control i menjar alguna cosa, vam pujar a l’avió en direcció a Barcelona.

Un cop a la nostra ciutat vam retrobar les nostres famílies i amics, a qui teníem moltes ganes de veure però també d’explicar-los les nostres aventures.