Erasmus+: trobada dels equips socis a Tarragona

Durant el mes de maig, el nostre institut ha estat l’amfitrió de la segona trobada d’alumnes en el marc del projecte “Hungry for Health, Fit for Future”. Fa vuit mesos que vam iniciar aquesta aventura conjuntament amb els centres educatius socis de Barcelos (Portugal) i Tessalònica (Grècia). Els objectius principals són conscienciar els alumnes de la importància d’adquirir hàbits de vida saludable i fer-ho tot aprofitant els recursos del propi entorn. A més, gràcies a la cooperació entre els tres instituts, els alumnes també estan coneixent  de primera mà quins són aquests recursos  a cadascuna de les ciutats europees on es situen els centres associats i que depenen, entre d’altres factors,  de la seva situació geogràfica, el clima, aspectes socioculturals, etc.

Durant l’estada de les delegacions grega i portuguesa al nostre país, els alumnes van conèixer productes locals amb D.O. com per exemple l’arròs del Delta des del seu orígen, tot visitant els conreus, el centre d’interpretació per tal d’entendre el cicle complet d’aquest aliment des de la plantada fins a la seva comercialització.    Els participants també van practicar els esports més populars entre l’alumnat del nostre centre com ara la capoeirazumba i també van gaudir de les nostres  platges fent vela, kayak, etc. A banda d’això, també hi va haver temps per donar-los a conèixer la nostra ciutat i una de les nostres tradicions més arrelades: els castells. Mitjançant tallers teoricopràctics els alumnes van aprendre algunes nocions bàsiques, van participar en els assajos d’una colla i van conèixer una forma de lleure alternativa i diferent que fomenta no només l’activitat física sinó els valors del treball en equip.

Aquí us deixem el vídeo elaborat pels alumnes portuguesos sobre l’estada a Tarragona: