Projecte Cicerone (3r d’ESO)

El Projecte Cicerone és un projecte dirigit a l’alumnat de 3r d’ESO que té com a objectius la creació d’una xarxa de joves que aculli i acompanyi l’alumnat nouvingut del centre.

Per aconseguir-ho, es formarà un grup de voluntaris per tal de treballar valors com els de la solidaritat, l’empatia, l’eliminació dels prejudicis, la resolució de conflictes i el coneixement del que és el dol migratori. Un cop feta la formació, acompanyaran l’alumnat nouvingut a diferents entitats municipals de la ciutat, com ara la Biblioteca i el Centre Cultural La Bòbila, o l’Espai Jove, per tal que els nous hospitalencs els coneguin i puguin gaudir dels seus serveis. Al centre faran de parelles lingüístiques de llengua catalana amb l’alumnat que assisteix a l’aula d’acollida, ajudant a aprendre però també reforçant i fomentant l’ús del català.

Aquest és un projecte inclòs en el Pla educatiu d’entorn (PEE), depèn de l’Àrea de Benestar i Família del Pla Educatiu d’Entorn i també hi participen l’Àrea de Juventut, Normalització Lingüística, Mediació Comunitària, l’Associació Joves per la Igualtat i la Solidaritat (JIS) i el Servei d’Acollida, en el qual també hi participen els instituts Pedraforca, Fontserè i Rubió i Ors de l’Hospitalet.