Preinscripcions 2020/2021

El període de preinscripció per a l’ensenyament secundari obligatori és del 13 al 22 de maig.
  • Preinscripcions telemàtiques: a partir del 13 de maig.
  • Sol·licituds de preinscripció de forma presencial: del 19 al 22 de maig.

El període de matriculació és del 13 al 17 de juliol.

Preinscripció telemàtica

La presentació de sol·licituds, de documentació i de reclamacions es farà de forma no presencial, utilitzant formularis telemàtics (web de la  Generalitat de Cataunya) i el correu electrònic.

Cal enviar el resguard de la sol·licitud i la documentació necessària, escanejada o fotografiada, mitjançant un correu a la bústia electrònica oficial del centre demanat en primera opció. En el cas de l’Institut de Sant Pol de Mar:  a8073028@xtec.cat

El centre contestarà aquest correu justificant la recepció de la sol·licitud.

Preinscripció presencial

Per als casos extraordinaris en què la família no pugui dur a terme els tràmits de forma no presencial, cal demanar cita prèvia per la presentació física al centre de primera petició. Si la primera petició és a l’Institut de Sant Pol de Mar, cal trucar al telèfon: 93 744 31 86 (de 10h a 13:30h).

Respecte a l’atenció presencial:

• Al centre ha de venir el menor nombre possible de persones a fer les gestions (preferiblement, una sola persona).

• Cal portar la documentació per a poder-la escanejar o fotocopiar i, si pot ser, la sol·licitud emplenada des de casa. Es recomana portar bolígraf, mascareta i guants.

• No han d’acudir al centre les persones de grups d’especial vulnerabilitat o en període de confinament, o que presentin símptomes; en aquest cas, poden autoritzar per escrit a una altra persona a portar la sol·licitud i la documentació.

Documentació

En tots els casos, la documentació que cal enviar/lliurar és:

• Resguard de la sol·licitud (si es fa telemàticament): cal tramitar-la des de la web de la Generalitat de Catalunya,  o bé sol·licitud de preinscripció (si es fa presencialment): cal descarregar-la i portar-la al centre degudament omplerta: Sol·licitud preinscripció 2020-2021
  • Original i fotocòpia del llibre de família o altres documents relatius a la filiació. Si l’alumne es troba en situació d’acolliment, la resolució d’acolliment del Departament de Treball, Afers Socials i Famílies.
  • Original i fotocòpia del DNI de la persona sol·licitant (pare, mare, tutor/a o guardador/a de fet) o, si la persona sol·licitant és estrangera, de la targeta de residència on consta el NIE o del passaport. Si es tracta d’estrangers comunitaris, document d’identitat del país d’origen.

• Original i fotocòpia del DNI de l’alumne si és major de 14 anys o té DNI tot i ésser menor de 14 anys.

• Segons pertoqui, cal presentar la documentació que acredita el compliment dels criteris al·legats.

Vídeo Explicatiu de com desar documentació escanejada

L’Institut de Sant Pol de Mar

L’Institut de Sant Pol de Mar és el centre adscrit dels alumnes de primària dels municipis de Sant Pol de Mar i Sant Iscle de Vallalta.

El Projecte Educatiu del Centre i la Carta de Compromís Educatiu es troben a la mateixa pàgina web del centre.

El centre ofereix una activitat extraescolar de robòtica, voluntària, i forma part del programa experimental de suport a la certificació dels coneixements de llengües estrangeres: anglès B1, a un de 60€ al quadrimestre. Aquest curs es duen a terme sortides a Alemanya, França i Irlanda, entre d’altres aprovades pel Consell Escolar.

Per a l’atenció educativa dels alumnes amb necessitats educatives especials el centre disposa de tres orientadores educatives.

Més informació

Els criteris de prioritat en l’admissió de l’alumnat els teniu a la Resolució EDU/576/2020, per la qual s’aproven les normes de preinscripció i matrícula per al curs 2020-21.

És convenient que les famílies sol·licitin més d’un centre, si l’alumne necessita que li sigui assignada una plaça escolar. Cal marcar la casella d’assignació d’ofici per al nivell de primer d’ESO.

La presentació de més d’una sol·licitud comporta la invalidació dels drets de prioritat, és a dir, es perd el dret d’opció si hi ha duplicitat de sol·licituds.

Les famílies no s’han d’oblidar de presentar la sol·licitud dins el termini, especialment si tenen germans al centre (a l’Institut de Sant Pol de Mar o a les escoles adscrites al centre: Escola Sant Pau de Sant Pol de Mar i Escola Dones d’Aigua de Sant Iscle de Vallalta).

La preferència de centres s’exerceix en la 1a opció, NO EN LA 2a. Si una família no demana el centre adscrit, vol dir que hi renuncia, ja que l’ha posat en segon lloc, i per tant, perd la preferència.

Consulta en línia per a que les famílies obtinguin directament el número d’identificador de l’alumne del RALC: Consulta de l’identificador de l’alumne

Consulta telemàtica dels resultats del procés en tots els ensenyaments: les publicacions amb els resultats del procés de preinscripció es podran consultar per internet.

Per a més informació sobre el procés de preinscripció, dirigiu-vos a l’apartat de preinscripció del web Estudiar a Catalunya: Preinscripció

RESOLUCIÓ EDU/576/2020, de 28 de febrer, per la qual s’aproven les normes de preinscripció i matrícula d’alumnes als centres del Servei d’Educació de Catalunya i altres centres educatius, en els diversos ensenyaments sostinguts amb fons públics, per al curs 2020-2021.

Preinscripció telemàtica a ESO – Curs 2020/2021

Sol·licitud de preinscripció a ESO – Curs 2020/2021.

Criteris d’admissió d’alumnat.

Quota aportació famílies (2019-2020)

Guia per a la preinscripció i matrícula del curs 2020/2021 (PDF)

Oferta de places: mapa escolar de Catalunya