Projecte AFIN

Aquest projecte va resultar guanyador dels primers Guardons VEC (Valors, Esport i Ciutadania), organitzat per la Unió de Consells Esportius de Catalunya l’octubre de 2017 (Representant del Baix Llobregat). El premi, que reconeix al centre com un exemple a seguir sobre valors i la inclusió per mitjà de l’activitat física.

Aquí en teniu un resum:

El projecte es duu a terme dintre de les sessions d’educació física a través d’activitats, tallers, jornades i xerrades de sensibilització i pràctica de l’esport adaptat, que es desenvolupen durant tots els cursos de l’ESO (amb més incidència a 3r d’ESO) i el Batxillerat.

El projecte està batejat amb el nom de PROJECTE AFÍN (Activitat Física Inclusiva i Normalitzada). El fil conductor és la inclusió de TOT L’ALUMNAT en tots els àmbits de l’educació física escolar: classes, pati i sortides escolars. No es modifica el currículum, no es modifica la programació, ni els objectius, ni en la majoria dels casos, la metodologia. Simplement es dóna cabuda a totes les característiques heterogènies de l’alumnat durant la pràctica de les activitats d’ensenyament/aprenentatge. D’aquí la “normalització”.

Col·laboració amb el Parc Sanitari de Sant Joan de Déu (salut mental): s’organitza la jornada “Fem lloc/joc a la salut mental”. Arran de la col·laboració per Sant Jordi els alumnes de 1r de Batxillerat participen, juntament amb els usuaris del servei de salut mental, en uns jocs que duren tot un matí i que ja fa dos cursos que organitzem. Aquesta entitat també du a terme el projecte “ESCOLA AMIGA” i els alumnes del batxillerat artístic van dur a terme un mural, amb participació dels usuaris de salut mental, del servei que hi ha a Viladecans.

Col·laboració amb el Centre Ocupacional CAVIGA: Els estudiants de 1r d’ESO van fer una donació al Centre Ocupacional CAVIGA de Viladecans.

Quan preparaven Sant Jordi, els estudiants van decidir compartir els treballs manuals que estaven fent -punts de llibres, polseres, roses pintades, llibretes, etc.- i hi van afegir una donació de llibres per a la biblioteca del Centre Ocupacional.

CAVIGA ens va rebre a la seva parada del mercat dels dimecres, on venen productes artesanals cada primer dimecres de mes. Gràcies, estudiants de 1r d’ESO per la iniciativa solidària.

Amb aquests usuaris col·laborem també dintre del projecte AFIN i ells també participen per Sant Jordi.

Projecte “Som Monitors”: un grup d’alumnes que es dediquen a organitzar les activitats esportives i especialment les de l’hora del pati. Es dinamitzen els patis a través de l’esport i s’implica els alumnes en l’organització de les competicions. Algun any s’ha fet una optativa amb aquesta temàtica.