20 mars, semaine de la Francophonie

Amb motiu del Dia Internacional de la Francofonia, al llarg de la setmana volem mostrar des de la matèria de Francès alguns treballs que han fet alumnes de 3r i 4t d’ESO per contribuir a la promoció de la llengua i a la difusió dels valors d’aquesta celebració. Enguany, una setmana dedicada a la dona francòfona que busca un moviment feminista i solidari a les xarxes socials amb els hashtag #Mon20mars #LaFrancophonieAvecElles#.

I què representa aquest dia? El Dia Internacional de la Francofonia s’observa dins de l’Organització Internacional dels 77 estats membres de La Francophonie per celebrar la llengua francesa i la cultura francòfona. Hi ha més de 369 milions de parlants francesos a la Terra. Sabíeu que el francès, juntament amb l’anglès, és l’única llengua que està present en els cinc continents? Els nostres alumnes ja ho han après! Ara et toca a tu: mira el vídeo i descobreix La langue française dans le monde.

I una mostra de la feina d’alumnes del centre, que han realitzat una gran tasca amb esforç i il·lusió:

Per descobrir més biografies de dones reconegudes per la seva tasca, empenta i influència en el món francòfon, us convidem a clicar sobre el següent enllaç, ampliar la imatge i escanejar els codis QR. Cada codi presenta una dona d’un país francòfon diferent: Les femmes célèbres autour du monde.

Bonne fête de la francophonie!