La participació a aquest projecte neix arrel d’una proposta feta al departament de tecnologia, secundant la filosofia de centre en l’aposta del treball per projectes incorporant nous elements de treball i dinàmiques diferents al fets els últims anys, destacant el treball interdisciplinari i col·laboratiu amb el departament de Filosofia i Ètica.
Aquest programa “Joves, Ciència i Ètica” ha estat desenvolupat per La Fundació Catalana per a la Recerca i la Innovació (FCRi) i la Obra Social “la Caixa”, en col·laboració amb el Departament d’Ensenyament de la Generalitat de Catalunya.
Els nostres estudiants de 3ESO han creat elements de debat a l’aula per cooneixer els aspectes ètics que comporta la recerca científica , arribant a les seves pròpies conclusions, amb el suport de científics especialitzats en cada temàtica i d’experts en ètica.
En aquesta segona edició es proposa com a tema de fons la Robòtica. Cada escola participant aporta 4 grups/classe d’alumnes. Cadascun dels grups ha treballat un d’aquests subtemes a partir de les xerrades d’un grup de cientifics experts en cada temàtica (doctorants i Postdocs de l’Institut de Robòtica i Informàtica Industrial (CSIC UPC)), impartides en els centres adherits a projecte.
El projecte va finalitzar amb una taula de treball conjunta a cada tema pels representants ( 2 alumnes per tema) de cada centre ( 4 centres escolars van ser els seleccionats en aquesta segona edició).
Els temes de robòtica a tractar van ser:
- Impacte de la robòtica al mercat laboral (3A Laia caballero, Eriver Jiménez)
- Límits de la intel·ligència artificial (3B Clara Campamar, Niko Cuenca)
- Robòtica i relacions afectives (3C Sandra Vázquez i Yasin Khokhar)
- Robots als conflictes bèl·lics (3B Nadia Moreno , Sonia Pedrol)
Les conclusions extretes van ser presentades al auditori del CosmoCaixa el dia 29 de Novembre de 2017,on va intervenir la nostra alumna de 3B Nadia Moreno.