Joves, Ciència i Ètica (Edició 2017-18)

La participació a aquest projecte neix arrel d’una proposta feta al departament de tecnologia, secundant la filosofia de centre en l’aposta del treball per projectes incorporant nous elements de treball i dinàmiques diferents al fets els últims anys, destacant el treball interdisciplinari i col·laboratiu amb el departament de Filosofia i Ètica.

Aquest programa “Joves, Ciència i Ètica” ha estat desenvolupat per La Fundació Catalana per a la Recerca i la Innovació (FCRi) i la Obra Social “la Caixa”, en col·laboració amb el Departament d’Ensenyament de la Generalitat de Catalunya.

Els nostres estudiants de 3ESO han creat elements de debat a l’aula per cooneixer els aspectes ètics que comporta la recerca científica , arribant a les seves pròpies conclusions, amb el suport de científics especialitzats en cada temàtica i d’experts en ètica.

En aquesta segona edició es proposa com a tema de fons la Robòtica. Cada escola participant aporta 4 grups/classe d’alumnes. Cadascun dels grups ha treballat un d’aquests subtemes a partir de les xerrades d’un grup de cientifics experts en cada temàtica (doctorants i Postdocs de l’Institut de Robòtica i Informàtica Industrial (CSIC UPC)), impartides en els centres adherits a projecte.

El projecte va finalitzar amb una taula de treball conjunta a cada tema pels representants ( 2 alumnes per tema)  de cada centre ( 4 centres escolars van ser els seleccionats en aquesta segona edició).

Els temes de robòtica a tractar van ser:

1. Impacte de la robòtica al mercat laboral  (3A Laia caballero, Eriver Jiménez)
  2. Límits de la intel·ligència artificial             (3B Clara Campamar, Niko Cuenca)
  3. Robòtica i relacions afectives                   (3C  Sandra Vázquez i Yasin Khokhar)
  4. Robots als conflictes bèl·lics                     (3B  Nadia Moreno , Sonia Pedrol)

Les conclusions extretes van ser presentades al auditori del CosmoCaixa el dia 29 de Novembre de 2017,on va intervenir la nostra alumna de 3B Nadia Moreno.

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *