Treball Síntesi ESO 1

Baix Maresme: coneguem el territori.

El treball de síntesi consisteix en un conjunt d’activitats d’ensenyament i aprenentatge concebudes per comprovar si s’han aconseguit, i fins a quin punt, els objectius de les diferents àrees. Tant el fet d’elaborar un treball i presentar-lo, com el de fer-ne una exposició i defensa oral tenen gran importància.

L’equip de professorat del centre hem preparat un seguit d’activitats interdisciplinàries, relacionades amb diferents àrees del currículum, que tenen com a eix central el nostre entorn. Amb aquestes activitats es pretén provocar una sèrie de situacions en què els alumnes hauran d’aplicar, de manera pràctica, els coneixements i les habilitats adquirides, i mostar la capacitat d’autonomia en l’organització del treball individual, la capacitat de cooperació i col·laboració en el treball en grup, i els valors i les actituds a l’hora de conviure.

El Maresme és una comarca catalana on es fonen mar i muntanya, ja que s’estén des dels peus de la Serralada Litoral fins a la costa mediterrània, on hi ha un impressionant conjunt de llargues i paradisíaques platges. Ben comunicada amb el veí Barcelonès, té una dilatada història i un ric medi natural, que l’alumnat podrà descobrir durant el treball de síntesi.