Fòrum notícies

Imatge Martí Puig
    EXPOSICIÓ «OSONA, 50 MILIONS D’ANYS ENRERA»
    per Martí Puig - dimecres, 14 novembre 2018, 13:33

El dissabte 10 de novembre l’AMPA i el departament d’experimentals van organitzar una visita comentada al museu de l’art de la pell de Vic on hi ha l’exposició temporal dels fòssils que ha anat recollint un estudiós del tema, en Francesc Farrés. Hem vist fòssils de l’oceà que teníem en aquestes terres, així com rareses dels ossos dels sirènids, peixos que han conservat el que havien menjat abans de morir, o una escena de caça de fa milions d’anys. Molt interessant!!!

Visita exposició Visita exposició

Sortida al Castell de Montsoriu
    per Martí Puig - dimecres, 14 novembre 2018, 13:28

Els alumnes de 2n d’ESO vam anar a visitar el castell de Montsoriu, prop d’Arbúcies, el dilluns 29 d’octubre. Per arribar-hi, vam haver de fer una caminada de pujada molt escaient per escalfar el cos, ja que ens esperava una brisa del tot freda que ens havia d’acompanyar durant tot el matí. En les gairebé dues hores de visita guiada, ens vam endinsar en el món medieval a través dels espais d’aquest castell inexpugnable. Les guies ens van explicar els diferents espais del castell i la seva funció. Ens van impressionar molt les muralles amb les seves torres, el pati d’armes, la sala noble, la cisterna d’aigua imprescindible per a la vida i la imponent torre de l’homenatge. Va sobtar la barbacana que defensava la porta d’entrada i els trams d’escales combinats per tal de dificultar l’assalt de l’enemic. Tot això va fer molt difícil l’assalt fins i tot al rei Pere el Cerimoniós, que va ser incapaç de conquerir el castell del revoltat Bernat III, fill del vescomte Bernat II de Cabrera, mà dreta del rei injustament decapitat per ordre reial. La tornada a peu dels alumnes, ara de baixada, va ser molt més digna que la que deurien fer els soldats derrotats del rei.

Taller medievalVisita Castell de Montsoriu Visita Castell de Montsoriu

Imatge Lola Morell
    L’exposició sobre el còmic Maus
    per Lola Morell - dimecres, 7 novembre 2018, 14:02

Del 16 al 29 d’octubre, a l’institut vam poder gaudir de l’exposició itinerant Maus, relat d’un supervivent.

Maus és un còmic escrit i dibuixat per Art Spiegel. L’autor hi relata la història del seu pare, un supervivent del camp de concentració d’Auschwitz, i tot el patiment produït per l’holocaust i les polítiques de persecució dels jueus per part del règim nazi. Va guanyar el premi Pullitzer l’any 1992 i va ser també motiu d’inspiració per a una exposició al Museu d’Art Modern de Nova York.

L’exposició ha permès treballar amb l’alumnat d’ESO i batxillerat diferents continguts històrics de l’Europa dels anys 30 i 40, les Guerres Mundials, l’holocaust, el genocidi, aspectes sociològics i psicològics, qüestions d’ètica, com la justícia o la solidaritat, i continguts de l’àmbit artístic i literari.

Tot plegat a propòsit d’una exposició molt interessant i altament recomanable.

alumnat durant la visita a l'exposició Maus

Imatge Lola Morell
    Sortida històrica-artística de 2n de Batxillerat
    per Lola Morell - dimecres, 7 novembre 2018, 13:43

El passat dimecres 31 d'octubre vam realitzar una sortida històrica-artística amb el grup de 2n de Batxillerat a Barcelona. Vam visitar el Pavelló Mies Van der Rohe, la col·lecció del MNAC (on a més de veure moltes obres d'art vam fer un taller de cartellisme de la guerra civil) i, per últim, vam visitar la Fundació Miró on ens van acostar a l'obra d'aquest autor català tan important. Malgrat el temps plujós vam poder realitzar totes les activitats i gaudir-ne molt.
    alumnat batxillerat al Pavelló Mies  quadre miró  alumnat batxillerat escoltant xerrada escultura

Els alumnes de 4t construeixen una eina prehistòrica
    per Martí Puig - dimecres, 31 octubre 2018, 13:30

Els alumnes de 4t d'ESO de la matèria de tecnologia, han treballat les eines prehistòriques, dins el tema "història de la tecnologia". A l'última sessió del tema es va realitzar una sessió pràctica amb la col·laboració del professor Ignasi Morgades, del departament de socials, on van construir una ballarina, que és una eina prehistòrica per fer foc i per fer forats.

Eines prehistòriques Taller prehistòric Eines prehistòriques

Reunió pares i mares 2n ESO
    per Institut Taradell - dilluns, 29 octubre 2018, 10:58

La reunió és el 30/10/2018, a les 2/4 de 8 de la tarda, a l'espai de la Biblioteca de l'Institut.

Reunió pares i mares 4t ESO
    per Institut Taradell - dilluns, 29 octubre 2018, 10:57

La reunió és el 29/10/2018, a les 7 de la tarda, a l'espai de la Biblioteca de l'Institut.

L'alumnat de 2n d'ESO fa un petit tastet d'alemany
    per Martí Puig - dimecres, 24 octubre 2018, 14:06

Aquí podreu veure un petit tastet dels primers alumnes que han descobert l'Alemany en l'optativa de 2n d'ESO Wir lernen Deutsch!

Vídeo alemany Vídeo alemany 2
    Vídeo alemany 3 Vídeo alemany 4

Reunió pares i mares 3r ESO
    per Institut Taradell - dimarts, 23 octubre 2018, 13:45

La reunió és el 23/10/2018, a les 7 de la tarda, a l'espai de la Biblioteca de l'Institut.