Jornades Culturals 2015:Taller de bombolles gegants

IMG_0615 IMG_0553

Dins de la programació de les activitats de les Jornades Culturals, dimarts 12 i dimecres 13 de maig, l’alumnat de 1r d’ESO va gaudir al pati de l’ institut amb el Taller de Bombolles Gegants. Prèviament, després de provar diferents fórmules per a aconseguir la mescla adequada, i gràcies a la iniciativa de Claudio Cosin, professor de matemàtiques, vam trobar quins havien de ser els ingredients i les proporcions més adequades per aconseguir les nostres bombolles gegants:

• 9 parts d’aigua,
  • 2 parts de gomina i
  • 1 part de sabó rentavaixelles

L’alumnat, per grups, va portar els seus estris per a poder preparar la seva pròpia mescla i fabricar les bombolles (un llibrell, un estri de cuina per a remenar la mescla i un cèrcol, que es podia elaborar amb un fil d’aram o amb el cèrcol d’un colador vell). Fins i tot alguns van fabricar-se uns bastidors més elaborats amb fusta i cordell.

Tots vam xalar fent les bombolles i vam aconseguir formes gegants molt divertides.

Ens ha quedat un bon recull fotogràfic que podeu veure al següent enllaç. Les fotos i els vídeos que va enregistrar l’alumnat ens continuen arribant, així que, properament, publicarem un altre enllaç amb la selecció dels millors. Fotos taller de bombolles.

Anna Valle, Cap del Departament de Ciències i professora de 1r d’ESO