SORTIDES PROFESSIONALS

  • Venedor/a en un comerç: És la persona que ven productes en un comerç (col·loca els productes a la botiga i atén els clients)
  • Caixer/a en un comerç: El caixer registra i cobra les operacions de compravenda (prepara, embolica els productes, proporciona accions publicitàries i rep les reclamacions)
  • Reposador/a de mercaderies: Consisteix en rebre mercaderies, reposar-les i col·locació del producte a la botiga.
  • Control i gestió del magatzem: La persona que realitza aquesta feina ha de controlar totes les mercaderies que estan al magatzem (classificar les mercaderies, organitzar el mobiliari i les zones del magatzem, recollir les entrades i les sortides de les mercaderies i fer inventari)
  • Recepció i expedició de mercaderies: Aquestes persones s’ocupen de controlar les entrades i sortides de les mercaderies al magatzem (comprovar que les mercaderies que han arribat al magatzem a la zona d’entrada siguin correctes i les comandes dels clients, preparar-les i portar-les a la zona de recollida dels camions que les venen a buscar)
  • Gerent en un petit comerç: El gerent de la botiga és el cap o responsable de secció i s’encarrega de diverses tasques, com la gestió del personal, control dels inventaris, gestió de la imatge de la botiga, manteniment de la botiga i compliment dels objectius establerts.
  • Departament Comercial: Les funcions del departament comercial són analitzar el mercat, dissenyar les estratègies de màrqueting, organitzar les vendes i també es pot treballar de  representant comercial.
  • Televenedor/a (per telèfon): Aquesta feina és per empreses que realitzen venda a distància, per telèfon (fer trucades per vendre els productes de l’empresa i rebre trucades d’atenció al client per a facilitar-los informació o rebre reclamacions i queixes).
  • Venda on-line: Gestionar totes les vendes d’una empresa a través de la seva pàgina web i botiga virtual, execució del pla de màrqueting i la comunicació de la web.
  • Informació i atenció al client: Hi han empreses grans que necessiten contractar persones que realitzin tasques telefòniques per a facilitar informació als clients que ho necessitin i per rebre les reclamacions i queixes que hi puguin haver.
  • Negoci propi: També podeu obrir el vostre propi negoci i treballar-hi realitzant totes les tasques explicades abans o controlar i gestionar l’empresa amb treballadors contractats.