TALLERS I SORTIDES

Relació amb l’entorn XERRADES I TALLERS:

Totes aquestes xerrades i tallers, estan vinculats amb el contingut d’un o diversos mòduls, que després aprofitem i treballem a l’aula.

• Xerrades mossos d’esquadra. Els mossos d’esquadra col·laboren amb nosaltres fent unes xerrades sobre la violència de gènere, les drogues, internet segura i les situacions de risc i prevenció de delictes als comerços.
  • Espai Municipal d’Ocupació (EMO). Aquest taller està relacionat amb la recerca de feina. Recursos per a buscar feina i el currículum.
  • Primers auxilis: L’infermera del nostre centre fa una xerrada de primers auxilis.
  • EFEC (Educació financera a les escoles de Catalunya): L’institut d’estudis financers (promogut i finançat per la Comissió Europea), ens realitza diverses xerrades de finances: com crear una empresa, com organitzar els ingressos i despeses en la unitat familiar, diversos sistemes de finançament.
  • TEMPO, taller de l’ajuntament de Girona: Cada any l’ajuntament de Girona ens fa un taller a l’institut sobre diverses temàtiques, que després es treballen a tutoria, sobre la convivència, la integració de diversos col·lectius a la societat, la problemàtica de les xarxes socials.
  • Escola Empresa: Cada any ens envien una empresa diferent i ens explica com són els inicis d’una empresa real i la seva trajectòria.
  • Unió Europea: Un expert ens fa una xerrada sobre les institucions de la UE i oferta formativa i laboral Europea, per informar als nostres estudiants de les oportunitats que tenen a nivell europeu.
  • Agència Catalana del consum: Ens fan unes xerrades sobre protecció de dades dels consumidors i els drets del consumidor.

Relació amb l’entorn SORTIDES:

Totes aquestes sortides també estan vinculats amb el contingut d’un o diversos mòduls, que després aprofitem i treballem a l’aula.

• Fira de mostres: fem una sortida a la fires de mostres, per les fires de Girona, als estands.
  • Empresaula: Sortida a Barcelona per a la presentació en públic del projecte d’empresaula, que fan els nostres alumnes de FCT a l’aula. Aquesta trobada es fa conjuntament amb tots els instituts que hi col·laboren, de tot Espanya.
  • Fira de Girona-Expojove: Aquesta sortida es treballa des de tutoria, per a la continuïtat d’estudis dels nostres alumnes.
  • Temps de flors: fem una visita per Girona al Temps de flors i els alumnes fan activitats durant el recorregut, que després es treballen a l’aula.
  • Espai Gironès: durant el curs es fan diverses sortides als comerços del centre comercial Espai Gironès, per a realitzar diverses activitats i treballs.
  • Nutrició: anem amb els alumnes al CAP de Salt a fer una xerrada sobre alimentació i hàbits saludables.