SORTIDA FUNDACIÓ ALÍCIA 3r ESO 15 de GENER de 2020

El passat el 15 de gener els alumnes de 3r d’ESO vam anar d’excursió a San Benet, a la fundació Alícia.

Vam fer dos tallers de cuina, però els dos eren totalment diferents. El primer es deia “Correfogons” i consistia en un concurs per grups. Contestant correctament algunes preguntes sobre alimentació podíem triar la recepta que volíem cuinar: frit mallorquí, parmentier de peix, hamburgueses de llenties, etc. Receptes senzilles de preparar però, que la majoria no fem a casa.

El segon taller, “Fenomens a la carta” consistia en posar-nos a la pell dels celíacs, intolerants o al·lèrgics a algun aliment. Vam  adaptar plats coneguts sense algun dels ingredients principals. Per exemple, vam fer una truita de patates sense ou o un pastís per celíacs.

L’excursió va ser molt divertida!

(Notícia: Claudia Vázquez de 3rA)

SORTIDA A FUNOSA 2n ESO

Els dies 8 i 15 de novembre els alumnes de 2n d’ESO del nostre centre i mitjançant la matèria de tecnologia, van visitar la Foneria de Funosa, a Igualada. Els van fer una sessió teòrica per explicar el funcionament de la maquinària i van acabar la visita veient directament el funcionament d’aquestes. Segons els mateixos alumnes, va ser una visita molt interessant, on van poder veure els processos tecnològics que havien treballat prèviament a la matèria de tecnologia, però d’una forma molt més entenedora, ja que van veure la realitat de cadascun d’aquests processos.

CAMINS ESCOLARS

Els camins escolars són itineraris segurs mitjançant la senyalització de les principals rutes d’accés als centres escolars perquè els nens i nenes puguin anar sols a l’escola, ja sigui a peu o en bicicleta, fomentant així una activitat física diària i potenciant l’autonomia personal.

Resultat d'imatges de niño caminando dibujoL’enquesta en la que us demanem participar vol ser un estudi de la procedència dels alumnes per tal de detectar els punts conflictius i proposar les actuacions per solucionar-los. En aquests recorreguts cal pacificar el trànsit, ampliar voreres i senyalitzar, per tal que s’identifiquin visualment de forma clara, així com buscar la col·laboració dels comerços de la zona, per donar suport i seguretat als infants que utilitzin el camí.

ENLLAÇ ENQUESTES FAMÍLIES

ACTE RECONEIXEMENT POPET 2019

Acte de reconeixement del POPET que es va fer dimarts 11 de juny de 2019 per les empreses col·laboradores, els alumnes participants i l’Ajuntament de Piera.

TEATRE MUSICAL MAMMA MIA 3r d’ESO DIVENDRES 14 DE JUNY

Ja tenim a prop el teatre musical de Mamma Mia. Es realitzarà el proper divendres 14 de juny a les 19 hores al teatre Foment de Piera. Ja es poden adquirir les entrades. Aquestes es poden obtenir mitjançant els propis alumnes de 3r d’ESO de l’Institut Salvador Claramunt o el dia de la funció a la taquilla del teatre. Us hi esperem!!!

PROVES EXTRAORDINÀRIES DE JUNY

Aquest curs la Generalitat de Catalunya ha fixat una única convocatòria de recuperació del curs 2018-19, al mes de juny. Per tant, la convocatòria de setembre no existirà. Aquest fet fa que els alumnes només tinguin una oportunitat per recuperar les matèries suspeses del curs… Llegeix més»

Els alumnes de 4t d’ESO de viatge a Berlin

Des del passat diumenge dia 19 de maig i fins el dia 23, els alumnes de 4t d’ESO del nostre centre estan realitzant el viatge de final de secundària, a la ciutat de Berlin. Aprofitant que alguns dels alumnes realitzen classes d’alemany des de 3r d’ESO, s’ha pensat aquesta destinació per poder posar en pràctica els seus coneixements i per veure de més a prop la cultura que darrera dels llibres havien estan observant. Us esperem!!!

VIII English Day Anoia

Durant el mes de març, els alumnes de 2n d’ESO de l’assignatura de llengua anglesa, van participar al VIII English Day Anoia, tal com ho van fer altres centres de primària i de secundària de l’Anoia. Van treballar la festa de Saint Patrick‘s day, cultura irlandesa i un Kahoot. També van realitzar un vídeo que podeu veure seguidament.