Mobilitzem la informàtica

Es tracta d’un projecte, plantejat per mSchools, que consisteix en el disseny i programació d’una app per a dispositius mòbils. Els alumnes, en un treball en equip, han de crear l’estructura d’una empresa desenvolupadora de programari. Aquesta empresa té com a objectiu fonamental la creació d’apps per a m bils i ha de tenir una estructura departamental definida, una imatge corporativa coherent amb el producte ofert, una pàgina web, un pla de màrqueting, i un control econ mic d’ingressos i despeses.

Una altra de les aportacions d’aquesta proposta didàctica és la intervenció d’experts externs al centre en el procés de desenvolupament del projecte. Aquests experts contacten amb els grups per videoconferència per respondre dubtes i guiar-los en el procés. L’objectiu fonamental de la intervenció dels experts és acostar el món real de l’empresa a l’alumnat i proporcionar-los  la possibilitat  d’interacció  entre  professionals  relacionats  amb  les  noves tecnologies  i els centres educatius.

Aquest projecte té com a culminació la participació en el concurs d’aplicacions App Awards (http://mschools.mobileworldcapital.com/ca/iniciatives/app-awards/) amb les propostes elaborades pels diferents estudiants d’arreu de Catalunya. Es tracta d’un marc on els alumnes poden compartir les seves creacions amb un ampli ventall de professionals de l’educació i de les tecnologies.

Alguns dels premis que hem obtingut dins d’aquesta proposta són:

• Curs 2013-14: Impartim el programa “Mobilitzem la Informàtica” en dos grups de 1r de Batxillerat.

• Concurs Apps “Mobilitzem la Informàtica” 2014.

• NAI (DivertiApp): Premi en la categoria Aplicacions Educatives
  • Curs 2014-15: Impartim el programa “Mobilitzem la Informàtica” en dos grups de 1r de Batxillerat.

• Concurs Apps “Mobilitzem la Informàtica” 2015.

• Clockwork TV: Finalista en la categoria Oci i Gestió Personal
      • Aprèn història amb Willy: Premi en la categoria Aplicacions Educatives
  • Curs 2015-16: Impartim el programa “Mobilitzem la Informàtica” en dos grups de 1r de Batxillerat.

• Concurs Apps “Mobilitzem la Informàtica” 2016.

• MindApp: Finalista en la categoria Aplicacions educatives
      • SweetApp: Finalista en la categoria Oci i gestió personal
      • Music Festival: Finalista en la categoria Oci i gestió personal
      • MyLittleBaby: Premi en la categoria IoT/Sensors, robòtica i control de dispositius
      • Auto.me: Premi en la categoria Serveis a la comunitat i ciutadania
  • Curs 2016-17: Impartim el programa “Mobilitzem la Informàtica” en dos grups de 1r de Batxillerat.

• Concurs Apps “Mobilitzem la Informàtica” 2017.

• Technology Team: Finalista en la categoria Comunitats sostenibles.
      • Appzheimer: Finalista en la categoria Inclusió, equitat i educació.
      • CATMAR: Finalista en la categoria Inclusió, equitat i educació.
      • A+D: Premi en la categoria IoT/Sensors, robòtica i control de dispositius.
      • Learn&Share: Premi en la categoria Inclusió, equitat i educació.
    • Concurs Mobile History Map 2017.
      • Premi de secundària en la Modalitat A:  “El Lloc dels Fets”