Crèdit de síntesi del CAFEMN

Durant la primera setmana de maig els alumnes del CAFEMN feien el crèdit de síntesi. En les imatges podeu veure la pujada en bicicleta que van fer des de Girona fins al Mas Colltort a Sant Feliu de Pallerols. Els alumnes eren els encarregats d’organitzar les activitats previstes en el crèdit de síntesi com si fossin els responsables o monitors mateixos.

Estudiant de ferro 2019

Els alumnes de 3r, 4t i 1r de Batxillerat de diferents instituts  del nostre municipi van participar durant el mes d’abril a la segona prova de l’estudiant de ferro, en aquest cas la disciplina de bici de muntanya. En el primer trimestre la prova era de running, calia córrer 12 km i en el tercer trimestre la prova serà de natació.

17 de Maig: Dia Internacional contra l’Homofòbia, la Transfòbia i la Bifòbia

ATENCIÓ TUTORS: Accés al qüestionari

El proper 17 de maig se celebra el Dia Internacional contra l’Homofòbia, la Transfòbia i la Bifòbia. Per aquest motiu la Comissió de Coeducació de l’institut  ha preparat una sèrie d’activitats que es duran a terme al llarg de la setmana del 13 al 17 de maig.

Des de tutoria es treballarà i reflexionarà sobre el tema a través del visionat de documental/vídeo, lectures de testimonis que han patit discriminació i la realització d’un qüestionari.

En el hall del centre hi haurà una exposició de testimonis que han patit casos d’assetjament contra la diversitat sexual i de gènere. Així mateix, a les portes de les aules hi haurà penjats pòsters amb la mateixa temàtica.

El dia 17 de maig pròpiament dit:

• Es penjaran diverses banderes multicolors a diferents espais del centre.
  • Durant el 1r pati es repartiran llaçets multicolors per a tothom qui en vulgui.
  • Al 2n pati es llegirà un manifest reivindicatiu de la jornada.
  • En la inaguració de les Olímpiades Esportives, que se celebren a les Pistes Municipals d’Atletisme, adreçades a tots els alumnes de 6è de primària i de 1r d’ESO també es llegirà un manifest.

Us agrairíem que us sensibilitzeu en aquesta causa que ens afecta a tots com a societat en general i com a comunitat educativa en particular.

Moltes gràcies.

Comissió de Coeducació de l’Institut Rocagrossa

Banc de sang, una acció solidària

Dimecres 10 d’abril els alumnes de 3r d’ESO dins de les activitats del servei comunitari van organitzar una donació de sang. A través d’aquesta acció van assabentar-se de la importància de la donació de sang i de conceptes com plaquetes, plasma, glòbuls blancs, glòbuls vermells… Van recollir en total 55 donacions. 18 persones no van poder donar-ne tot i que volien fer-ho  i 15 persones van ser les que en van donar per primer cop.

Clean up! Voleu ajudar la comissió d’escola verda de l’institut?

El proper divendres 10 de maig els delegats verds de l’Institut Rocagrossa de Lloret de Mar participaran a la campanya Let’s Clean Up Europe. Serà una acció conjunta amb alumnes de l’Institut de Vidreres.

Consisteix en fer una acció per netejar alguna zona del nostre entorn (bosc, ribera de riu, platja…).

La jornada començarà a les 9 i durarà tot el matí. L’indret escollit pels nostres alumnes és el tram de camí entre Dona Marinera i el Castell de Sant Joan del nostre municipi.

Farem recollida selectiva de les deixalles que anem trobant i la brigada de neteja de l’Ajuntament de Lloret ens ajudarà amb la recollida dels sacs de brossa.

I recordeu, el millor residu és el que no es genera!

Fran i Maria, Felicitats! Mostra de tdr a Blanes

Ara ja fa uns dies, el 26 d’abril, es va celebrar al teatre de Blanes, la 7a Mostra de Treballs de Recerca de Batxillerat de La Selva II, on s’hi van presentar treballs de gran qualitat.

El nostre centre va estar representat pels alumnes de 2n de batxillerat, Maria Soriano i Fran Sáez, que van fer una ressenya molt interessant del que havia estat el seu treball de recerca.

La Maria, tutoritzada per la professora  Maria Rojas, va presentar el treball  eI conte contat, aquesta por ja s’ha acabat.  I en Fran, amb l’ajut del seu tutor Gunther Comerma, el treball El dret a la intimitat i les noves tecnologies. Tots dos van mostrar un gran nivell, tant en el treball com en l’exposició.

Felicitats pel vostre esforç i per una feina ben feta!!!

Activitats Internivells

Una vegada més els alumnes col·laboren en una tasca comuna: l’aprenentatge!
Els alumnes de Cicle Superior organitzen pels alumnes de 3r d’ESO en el Dia de l’Educació Física al Carrer unes classes diferents. Surten al carrer a explicar que l’educació… Llegeix més»