SERVEI COMUNITARI: L’AVENTURA DE LA MASCARETA

Enguany, a Servei Comunitari tot ha estat diferent a conseqüència de la Covid-19, els de 3r d’ESO no hem pogut desenvolupar les activitats d’aquesta àrea com ho fèiem altres anys ni tampoc no hem pogut oferir l’esmorzar de coca amb xocolata. Tanmateix, se’ns ha ocorregut la idea de fer mascaretes, ja que ara tots n’utilitzem, i destinar-ne els beneficis a la Marató de TV3.

Al principi no ho teníem gens clar, tot ho veiem molt difícil, vam pensar moltes idees: gel hidroalcohòlic, polseres… però al capdavall va sorgir la proposta d’un repte, un repte mitjançant el qual podríem ajudar moltíssima gent. I així va començar el nostre petit gran projecte.

Dins de tot aquest procés hi ha hagut moltes etapes:

Una de les que ens ha agradat més ha estat la de crear-ne el disseny. Tothom hi va col·laborar i al final vam assolir la missió que de bell antuvi semblava impossible: posar-nos d’acord, tots.

Volem fer referència a la fase de buscar proveïdors i professionals que poguessin fer el nostre disseny. Una etapa ben divertida, ja que nosaltres vam ser els protagonistes de dur-la a terme. El fet de trobar aquesta empresa no va ser fàcil, però sí força entretingut i al capdavall molt útil i beneficiós, ja que vàrem recaptar 780 euros.

Possiblement però, el fet més rellevant i també més emocionant per nosaltres fou presentar a tots els companys dels altres cursos la nostra idea. Havíem d’aconseguir que els fos atractiva perquè el nostre objectiu era vendre totes les mascaretes. El fet de repartir-les fou una mica complicat, ja que els alumnes feien classes normals, però al final vam aconseguir vendre-les totes.

Ha estat un èxit fer aquest projecte, i, de tot plegat en volem destacar l’aprenentatge que en resulta de l’experiència de treballar i organitzar-nos en equip.

LA PETJADA HÍDRICA

L’alumnat de 1r d’ESO de l’Institut de Ponts ha estat treballant el concepte #PetjadaHídrica que va molt més enllà de l’aigua que gastem diàriament en les activitats domèstiques #ConsumD’aiguaDirecte ja que inclou també el #ConsumD’aiguaVirutal, l’aigua que no podem veure en un producte o servei però ha estat necessària en la seva cadena de producció i distribució. Aquesta, en realitat, representa el 96% de la quantitat d’aigua que gastem diàriament. Ho sabies?

Entra al formulari abans del 26 de febrer i escull el teu cartell preferit. Només podràs votar una vegada. Els guanyadors del concurs rebran un petit obsequi per ajudar-los a reduir la seva petjada hídrica diària, a part del vostre reconeixement!

Enllaç al formulari:
https://bit.ly/3p7Qvyp

CONCURS JO TINC LA PARAULA

Heus ací els vídeos d’ alumnes del nostre institut que han participat en el concurs sobre l’oralitat “Jo tinc la Paraula”  organitzat pel Centre de Recursos Pedagògics de Balaguer.

Mireu-los i escolteu-los i en fer-ho poseu-hi la mateixa il·lusió que van tenir ells a l’hora de fer-los.

Per força us han d’agradar.

2n ESO. Categoria A

Riure amb la mirada

Ferran Cardeñes

3r ESO. Categoria B

Parlar amb fluïdesa 

Èric Ferran, Marc García i Mariona Serra

El llenguatge no verbal 

Anna de la Rica, Anastasia Mostishko i Berta Inglavaga

Tipus de converses i registres 

Anna Alonso, Zoher el Bouzidi, Soraya Sánchez i Arnau Villarte

4t ESO. Categoria B
Com superar la por de parlar en públic

Sergi Escolà

Gràcies

Dilluns vam tancar l’Institut amb una sensació estranya. Marxàvem de vacances de Nadal, però l’atmosfera no era ni nadalenca ni festiva. No vam fer tots junts la cantada de nadales al pati, ni els tradicionals piscolabis a les tutories, ni els intercanvis de regals de l’amic invisible, ni el dinar de Nadal de professorat, ni tampoc petons i abraçades desitjant-nos un Bon Nadal. La pandèmia no ens ho va permetre.

És per això que us volem agrair especialment l’esforç  que heu fet durant aquest primer trimestre, perquè malgrat les dificultats, l’Institut ha continuat funcionant amb uns nivells de seguretat i presencialitat altíssims. No ha estat fàcil, però gràcies a la vostra col·laboració amb l’Institut ens n’hem sortit.

Així que gràcies alumnes, gràcies professors i professores, gràcies personal del PAS i gràcies famílies. Aquesta nadala atípica, no cantada, sinó interpretada per l’alumnat de 1r de Batxillerat amb el llenguatge dels signes Makaton, és per vosaltres.

Tal com diu la lletra, us desitgem un Nadal com els que coneixíeu fins ara i que passeu uns dies alegres i brillants. Us desitgem també una molt bona entrada d’any, que al gener puguem retrobar-nos tots, que el 2021 sigui molt millor i que puguem tornar a fer tot allò que ara no ens està permès, no només en l’àmbit escolar, sinó també amb la família i els amics.

Salut i ànims!

Clic Damunt la imatge

Christmas Postcards Exchange

L’alumnat de 1r i 2n d’ESO, dins del projecte etwinning HOTW, han participat en un intercanvi de postals de Nadal. Els alumnes del nostre Institut van dissenyar i escriure les postals pels alumnes de Southmuir Primary School a Kirriemuir, Escòcia.
La iniciativa consistia a escriure una… Llegeix més»

REBEM EL SEGELL DE QUALITAT ETWINNING

 

Des del Servei Nacional de eTwinning, del Ministeri d’Educació i Formació Professional, ens han informat que el en nostre institut ha rebut el Segell de Qualitat Nacional eTwinning per la participació en el projecte eTwinning: “Hands of The World: Can You SEE What We SAY”.

El Segell de Qualitat Nacional eTwinning suposa un reconeixement al treball realitzat  el curs passat pels alumnes de 1r i 2n d’ESO i la professora d’anglès Ester Estrada en aquest projecte de col·laboració amb altres centres d’Europa i d’arreu del món. 

Haver obtingut aquest Segell certifica que el projecte ha assolit els criteris d’excel·lència que s’estableixen a nivell europeu, com són  la innovació pedagògica, la integració del projecte en el pla d’estudis, la comunicació i interacció entre els socis, la col·laboració entre els centres escolars associats, l’ús adequat de la tecnologia, el sistema de l’avaluació del projecte, etc.

Per aquests alumnes, participar en aquest projecte els ha suposat un enriquiment multicultural a més de practicar la llengua anglesa ja que aquesta era la llengua comuna entre tots els socis del projecte.

L’institut vol agrair la feina feta a tots els alumnes, als de casa seva, ja que bona part del projecte es va realitzar durant el confinament, i a la professora. Ens agrada agrair aquest tipus de feines perquè són les feines que es fan a més a més de les pròpies del dia a dia, aquelles que aporten valor afegit al fet educatiu. 

Us deixem la gravació d’una part de l’última sessió duta a terme per videoconferència el juny de 2020, on l’alumna Anna Alonso representava el nostre institut en un Guessing Game en què l’alumna diu unes frases en català alhora que les signa amb el llenguatge Makaton i els membres dels altres centres han d’endevinar què està dient. Esperem que us agradi.

HORT ECOLÒGIC A L’AULA D’ ACOLLIDA

Al llarg d’aquest curs l’alumnat de l’aula d’acollida de L’INS de Ponts farà un hort ecològic , lloc on es treballarà transversalment totes les competències bàsiques i els diferents continguts donats a classe.
Les activitats seran molt variables: farem un projecte d’hort amb un foli, aprofitarem… Llegeix més»

El sistema Solar

L’alumnat de 1r d’ESO hem representat les distàncies que hi ha entre els planetes del Sistema Solar i el Sol a escala, assumint que 31 Unitats Astronòmiques (UA) són 40 m. Al vídeo podeu veure les distàncies reals. Aquesta experiència ens ha servit per adonar-nos que Mercuri, Venus, la Terra i Mart són molt a prop del Sol en comparació amb les distàncies de Júpiter, Saturn, Urà i Neptú i el Sol!

 

Xerrades sobre la COVID-19

En el marc de la coordinació entre el CAP i l’institut hem organitzat un grup de conferències sobre la COVID-19.  Totes aquestes xerrades les estem realitzant a la sala d’actes de l’institut i respectant les mesures de seguretat amb la distància, la mascareta i el… Llegeix més»

AQUEST TAMBÉ POT SER EL MILLOR CURS DE LA NOSTRA VIDA