1. Introducció
El Pla TAC, amb el compromís de tots els agents involucrats que formen part del centre, ha de procurar aconseguir els objectius de caire estratègic: millorar els resultats acadèmics i educatius i afavorir la cohesió social. Per la seva importància cabdal en el propòsit d’assolir els objectius estratègics, el Pla TAC ha d’estar integrat en el PEC (Projecte Educatiu de Centre).
Les tecnologies han fet que l’aprenentatge sigui més personalitzat i que els alumnes siguin autònoms, fet que implica una sèrie de canvis: pedagògics, formatius, organitzatius, i òbviament tecnològics.
En aquest sentit el Projecte Educatiu de Centre ( PEC) estableix com un del seus objectius principals ; la integració i assoliment de les competències digitals de les Tecnologies d’Aprenentatge i Coneixement (TAC), d’acord amb l’article 97 de la LEC (Llei 12/2009, de 10 de juliol, d’educació, pàg 98 ) , els centres exerceixen l’autonomia pedagògica, a partir del marc curricular establert en el Decret 187/2015, de 25 d’agost, d’ordenació dels ensenyaments de l’educació secundària obligatòria, on es concreten les competències bàsiques, els continguts i els criteris d’avaluació.
Així mateix, cal recordar que, segons el que estableixen els articles 58 i 59 de la LEC (Llei 12/2009, del 10 de juliol, d’educació), tant en l’educació primària com en l’educació secundària obligatòria s’han de desenvolupar, en el nivell adequat, les competències necessàries per a l’ús de les noves tecnologies.
Tot plegat ha de contribuir que l’alumne, d’una banda, millori els seus aprenentatges i, de l’altra, desenvolupi actituds responsables i adequades en relació amb la seva identitat digital i amb l’aprenentatge al llarg de la vida
Ús de las TAC i pràctica Educativa a l’aula
L’Institut disposa d’un domini propi; insolimpia.cat. vinculat a la plataforma Gsuite per la educació de Google. Aquest entorn d’aprenentatge Virtual (EVA), ens permet treballar cooperativament amb les eines principals de l’EVA, i també fer-ho d’una manera dinàmica: Treballem en períodes concrets per projectes col·laboratius utilitzant les diferents eines Google Docs, fulls de càlcul, Gmail, Drive, classroom …com altres al nostre abast.
D’aquesta manera es promou la capacitació de l’aprenentatge digital i autònom de l’alumne.
- Tant l’alumnat com el professorat disposa d’un compte corporatiu i reben una formació inicial en començar el curs per tal d’optimitzar el màxim la plataforma.
Recursos TAC
Pissarres digitals interactives a totes les aules (3 equips d’ Active Panel )- 2 aules d’informàtica amb 12 unitats cadascuna.
- 2 Smart TV FullHD amb ChromeCast
- 3 carros de dispositius portàtils (25 portàtils, 27 tauletes i 27 Chomebooks)
- Actualment ( curs 2019-20), Comencem 1 x 1 amb l’alumnat de primer de l’ ESO, amb dispositius Chromebooks.
Comunicació
Actualment la comunicació amb les famílies i l’alumnat es fa a través del correu electrònic, tot i què estem en fase de proves d’implementar un sistema de missatgeria instantània amb l’app Tellfy.



