Refugiats sense refugi?

Fa uns dies que estem treballant des de diferents àrees el conflicte al Pròxim Orient i la situació de milers de refugiats que han hagut de deixar casa seva com a conseqüència.

Davant d’aquesta situació i com a centre educatiu obert a l’entorn i al nostre present que som crèiem que ho havíem de treballar i vam decidir fer-ho als quatre cursos de l’ESO. Per això des de les Ciències Socials es va contextualitzar el conflicte perquè a la resta de matèries se’n pugui parlar i reflexionar. Refugiats sense refugi? és el títol que vam escollir per englobar totes les activitats que hem fet i que seguirem fent.

img_20170208_155714

Ahir, 7 de febrer, va ser la data que vam escollir per a treballar de manera monogràfica la crisi humanitària més gran dels darrers anys. Per això, i involucrant tota l’organització de centre, a l’hora del PLEC, tots els alumnes de 1r a 4t van llegir i reflexionar al voltant del poema Podries de Joana Raspall. A més, a l’entrada de l’institut hi ha una exposició de llibres al voltant dels Drets Humans i les conseqüències dels conflictes armats.

I els alumnes de 2nB, els 3rs i els 4ts van assistir a la xerrada de quatre persones que coneixen la realitat dels camps de refugiats grecs de primera mà perquè hi han estat treballant.

img_20170207_135303

El testimoni i l’experiència de primera mà d’en Milton Sánchez i Cesc Sánchez (de l’ONG empordanesa Amb les teves mans), Jorge Balcázar (bomber cooperant de Proemaid) i Eva Correodoira (voluntària independent) van colpir als nostres alumnes.

img_20170208_155849

_20170208_161012

En acabar la conferència estava prevista la lectura del manifest i la signatura d’adhesió a la campanya Casa nostra, casa vostra, però el temps se’ns va esgotar. Ho farem de manera solemne perquè volem mostrar el nostre suport i continuarem amb altres accions perquè veiem que davant d’aquesta realitat, hem d’actuar.